*F* Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Hei! Hørte at det var ulovlig å ha på seg mer en 9999kr i kontanter i Norge. Noen som kan bekrefte/Avkrefte dette? Endret 19. desember 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Uten å kunne vise til noen lovhjemmel (jeg er ikke jurist) så kan jeg avkrefte sannhetsgehalten i det. Det er begrensninger på hvor mye kontanter du har lov til å ha med deg over grensa uten å deklarere det, men innad i landet kan du godt gå rundt og drasse på en koffert med en million om du vil (og tør). Endret 19. desember 2010 av L4r5 2 Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Jeg har samme oppfatning som L4r5. Endret 19. desember 2010 av martin808 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Du kan ta ut veldig store summer i banken uten at de nevner noe i hvert fall. Tror de ville nektet deg å ta ut mer enn 10000 om det var ulovlig å ha så mye på seg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Som regel så må man si fra på forhånd om man skal ta ut store summer i banken. Bestemora mi skulle ta ut 250 000 en gang og hu måtte bestille det noen dager i forveien (ikke spør meg hvorfor hu absolutt skulle ha det kontant). 1 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Heg antar at dette kan være en misforståelse koblet til bankenes rapporteringsplikt? Man kan ha store beløp, man kan gjøre store innskudd og uttak i bank, men ved innskudd (og uttak?) av kontanter over 10000 kr er bankene pliktig til å rapportere dette, slik at det kan etterforskes som mulig hvitvasking av penger. Og - nå som det snart er årsskifte - dersom man har store kontantbeløp ved årsskiftet er man selvsagt pliktig å oppgi dette i selvangivelsen. Lenke til kommentar