Gå til innhold

Varm te på Asus G73JH

Munnen

Anbefalte innlegg

Heisann.

Klarte før i dag å søle varm te på øvre venstre del av tastaturet på min Asus G73JH.

Litt senere blir ESC-knappen "trykket" på så og si hele tiden, med noen stopp.

Deretter begynner det samme å skje med F1-knappen.

Nå har ESC-knappen roet seg ned, men andre knapper i søleområdet har blitt tilbakestående med samme symptomer som nevnt ovenfor.

Det skal også sies at mange knapper ikke funker (selv de som ikke befant seg i søleområdet) å trykke på manuelt, blant annet ESC og F1.

Laptopen er så og si umulig å bruke.

Er det noe jeg kan gjøre?

Må jeg sende den inn til support? Har ikke G73JH en sånn "accident warranty"?

Takk for hjelp! :)

Endret av Munnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter på en annen PC nå og når innlegget ble skrevet, men brukte den litt etter sølinga ja.

Tør ikke å skru den opp, da jeg ikke har peil i det hele tatt på PC-mekking. Har latt den stått urørt i nesten 24 timer ofr å tørke nå. Slo den på for å sjekke tilstanden, og det ser ut som tilstanden har bedret seg noe.

Er det mulighet for at den kan bli bra av seg selv, eller må jeg virkelig gå til verks for å fikset den? Hva er evt. ødelagt?

Takk igjen

Lenke til kommentar

Den blir nok ikke bra av seg selv, nei. Du skulle lagt den med tastaturet ned, med skjermen åpen, slik at det ikke ble liggende mellom tastene.

Så sant du tar vare på alle skruer, og ikke drar i noen ledninger eller annet skal det gå fint å skru den opp. Men i det hele tatt er de fleste laptoper som blir sølt på dømt allerede noen timer etter hendelsen. I hvert fall tastaturet. For å si det sånn: det hjalp ikke å bare la den stå i de 24 timene.

Nå tror jeg ikke at det kan bli noe verre. Så du kan jo prøve å se om det blir bedre etter hvert når alt blir helt tørket (hvis da ingen sensorer i tastaturknappene er blitt ødelagt), men ellers kan nok verkstedet gjøre sitt (bytte ut alt som er ødelagt, til en høy pris :D)

Dette er kanskje ikke så optimistisk fra min side, men som sagt: væske på laptop er ikke bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...