Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes dere om folk som bruker briller?

Gjest S16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det at man har briller og ser smarte ut er kanskje sant, men det er jo bare en myte at alle med briller er smart. Jeg har briller, og er helt ærlig ikke noe spesielt smart. Har aldri lest en bok, og HATER å lese om skolearbeid osv. selv om det noen ganger må til. Har kanskje satt en del foran PC'en i min "yngre" tid, men noen smart/nerd er jeg ikke :)

Utseende har nok litt med personligheten å gjøre, men er ikke alltid like lett å se personligheten gjennom utseende heller.

Uansett, det med "- Har det hendt at dere holder litt tilbake, fordi dere er redd for hva folk vil synes om DEG, om du er sammen med en person med briller?" har jeg lurt på også :) Føler liksom at jenter jeg blir godt kjent med, holder litt tilbake. Vanskelig å forklare akkurat hva jeg mener her men.

Lenke til kommentar

Haha! Tro meg gutt, utsende har INGENTING å si. Om jenter sjekker deg opp eller du sjekker demk opp har ingenting å si om hvordan du ser ut, det har med å si om hvordan du føler deg om deg selv.

du har skjønt det du! ja, det er DU som har skjønt det! Fy faen du er smart du, tenk å være SÅ smart:O

utseende har ingenting å si det, no sir. Dusj og barbering, klær som passer, pfft det har INGENTING å si!

Hei hei :) Hvor mye utsende betyr for deg, avgjør du selv. Om du velger å la det bety og styre mye av livet ditt og lage en identitet ut av det, så vil også selvfølelsen og selvtiliten styres av det. Husk, greit at utsende symboliserer gener, men faktum er at det symboliserer de overfladiske genene som overvektighet, større sjangs for kviser osv..

De genene som virkelig betyr noe er lederskap og hvordan håndterke mennesker (karisma,..), og dette er gener som ikke symbolisereres av utsende.

Hvordan du føler om deg selv, avgjør også hvordan personen du snakker med eller har kontakt med føler om DEG. Det kalles det nervologiske tankesystemet, men gjerne kall det underbevistheten.

Og en siste ting. Fra den dagen vi gikk fra naturen til et samfunn, ble vi lært et par ting om livet. 1) Utsende betyr noe og 2) Penger betyr mye. Dumt at man har begynt å leve opp til samfunnets forventninger av hvordan en person skal være. Dumt at man setter begrensninger til seg selv fordi man skal imponere andre.. Men jaja, du velger selv.

“I felt sorry for guys packing into gyms trying to look how Calvin Klein or Tommy Hilfiger told them to.”
- Fight Club, Tyler Durden

Dumt at du setter genene (utsendet) for hva enkelte mennesker kan oppnå i livet. Jeg har blitt mobbet for utsende i 8 år. Etter det har jeg jobbet 2 år med meg selv, og aldri blitt kalt stygg. Buttt waiit.. jeg har jo de sammene genene..?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Noen liker overvektige også, det er ikke utseende som teller det er det indre.

Du sier jo noe i mot deg selv, om noen liker feite personer betyr det jo at noen bryr seg om utseende, feithet er en del av utseende.

Men ellers, når det kommer til briller.

Jeg er gutt så får si hva jeg syns om jenter med briller:

- Briller er en detalj, har vel sikkert litt å si, men lite.

- så hva er best, briller eller ikke briller? Det kommer an på, noen er finere med briller, noen er finere uten briller.

Vil jeg være redd for hva folk tror om meg når jeg er sammen med folk med briller? Nei, å bruke briller er såpass akseptert og naturlig i samfunnet at jeg ikke hadde tengt den tanken engang, dette er faktisk første gangen jeg tenker tanen siden du TS har nevnt det.

Lenke til kommentar

Altså nå er det ekstremt stor forskjell på personer som bruker briller da. Det blir jo litt som å stille spørsmålet "Hva synes dere om folk som bruker hårvoks?" Alle mulige fasonger, farger og linjer.

sexy_girl_glasses9.jpg

Noen ganger kan det være mer hot enn uten, og noen ganger motsatt. Helt umulig å si.

Men en ting er sikkert - jeg tar ikke avgjørelser basert på briller eller ikke. Sålenge brillene står i stil med fasongen på fjeset og klesstil, så bryr jeg vel meg nada.

Haha! Tro meg gutt, utsende har INGENTING å si.

Only ugly people say that.

Endret av Mantoius
  • Liker 3
Lenke til kommentar

F.eks. feit = trener ikke nok, spiser for mye, bryr seg ikke om helsa = dårlig personlighet.

Dummeste jeg har hørt. Kanskje feite folk prøver å gå ned i vekt fordi de bryr seg om helsa, men får det ikke til? Og hva har personligheten med dette å gjøre uansett?? :wallbash:

• Liker 3
Lenke til kommentar

F.eks. feit = trener ikke nok, spiser for mye, bryr seg ikke om helsa = dårlig personlighet.

Dummeste jeg har hørt. Kanskje feite folk prøver å gå ned i vekt fordi de bryr seg om helsa, men får det ikke til? Og hva har personligheten med dette å gjøre uansett?? :wallbash:

Hvor mange ganger må jeg si det. Personer som har vært atletiske i barndommen, men som har blitt overvektig i løpet av ungdomstiden eller voksen alder, er late mennesker!

Du står selv fritt til å velge treningsforhold. Man står fritt til å velge kosthold helt selv!

Det er bare feite mennesker som unnskylder seg med at det ikke er deres feil og at dette er en sykdom. Det er latskap-sykdomen de fleste er rammet av. Dersom personen er overvektig fra barndomen av, da har foreldrene gjort en dårlig jobb. Ingen mennesker burde være overvektige og det begynner å bli farlig dersom vi normaliserer overvektighet og ser på overvekt som et ideal.

Faktisk leste jeg en undersøkelse blandt unge i dag. De fleste unge overvektige ser ikke på seg selv som overvektig. Grunnen var at det finnes så mange overvektige barn at de ser på seg selv som et ideal. Det skremmer meg!

Sorry for OT. men...

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger må jeg si det. Personer som har vært atletiske i barndommen, men som har blitt overvektig i løpet av ungdomstiden eller voksen alder, er late mennesker!

Du står selv fritt til å velge treningsforhold. Man står fritt til å velge kosthold helt selv!

Det er bare feite mennesker som unnskylder seg med at det ikke er deres feil og at dette er en sykdom. Det er latskap-sykdomen de fleste er rammet av. Dersom personen er overvektig fra barndomen av, da har foreldrene gjort en dårlig jobb. Ingen mennesker burde være overvektige og det begynner å bli farlig dersom vi normaliserer overvektighet og ser på overvekt som et ideal.

Faktisk leste jeg en undersøkelse blandt unge i dag. De fleste unge overvektige ser ikke på seg selv som overvektig. Grunnen var at det finnes så mange overvektige barn at de ser på seg selv som et ideal. Det skremmer meg!

Sorry for OT. men...

Du mener at late mennesker har en dårlig personlighet? som dkny selv sier hvertfall..

Om du skal begynne å systematisk unngå å bli kjent med overvektige personer, så blir det litt vanskelig..

Og nå er det vel heller ikke alle overvektige voksne mennesker som var atletiske som barn..

Du kan vel heller ikke si at de må være late. Det er godt mulig de rett og slett ikke bryr seg så mye.. De prioriterer heller å bruke livet på å spise akkurat hva de vil, og så mye de vil, uten å tenke noe på vekten sin.

Så da handler det jo heller om prioriteringer..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får ofte skryt for brillene fordi jeg har valgt et par som er veldig bevisste, og som passer til stilen min. Hvis man først skal ha briller så burde man ha dem med vilje, og ikke bare velge et par og ikke tenke mer på det. Det kan være en accessory akkurat som alt annet, og det er verdt å bruke litt tid på.

post-37689-0-15956200-1293199299_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bra post pijus. Men du mener vel ikke at du ikke bryr deg om utseendet på en jente?

Jo det gjør jeg :) Men det er jo i hovedsak fordi vi mennene symboliserer lederskap og ansvar, mens damene symboliserer akktrativet og det fine av naturen. Lederen velger make etter akktraktivet og pennhet (hvordan i helvette akktraktivet skrives, men i hope ya get my point).

Naturen har aldri ment at mennene skal styres av utsende. Ikke før i det moderne samfunnet begynte vi å velge at vår selvtilit og selvfølelse skal styres av utsende.

Men nå synes jeg mer om hvordan en person føler om seg selv er viktere, enn selve det overfladiske ytre utsende. Du vet ikke hvor mange ganger jeg har fått slapp pikk etter at en sikkelig pen jente viser tegn på at hun er i tvil på kroppen sin, og dette er typsiske "Ehh.. Jeg skal kle av meg, du må slå av lyset". Slapp pikk med engang.

Men med engang jenten river av seg klærene og bryr seg faktisk om ingenting. Altså ikke prøver å leve opp til min forventing av hva hun skal være eller prøve å innponere meg, da skal jeg si deg, da er den steinhard. Men ja, dessverre nok er det flere slappiser enn ståpikk.

Og hør her, for de fleste blant oss så er dette en veldig vanskelig sannhet. De fleste vil ikke akspektere det. Se blant annet mellom kamerantene, hvor mange av dem har en "Prettyboy" utsende? Ganske mange av dem faktisk. Og faktisk, sannhet, så velger de fleste å styre sin selvtilit av hvordan dem ser ut.

Et annet poeng, og dette er det ikke alle som skjønner, fordi dette verken kan seses eller tas på (men føles) er det nervologiske (NLP) med utsende. Du kan ha nerdebriller (hva du synes nerdebriller er), kviser, vorter og sikkelig uggent over hele ansiktet. Men faktum er at, om du føler deg KNALL og da mener jeg KNALL, og med KNALL mener jeg at du kan hoppe rett ut i dansegulvet og spørre den mest akktraktiveste damen av dem alle ut på dans, så vil ingen bry seg om hvordan du ser ut. Og her kommer nervologisk programmering inn - det som skjer når du viser at du har høyest verdi (altså forkesmpel gjør noe andre ikke tør) er at DU drar DEM inn i din VIRKELIGSBILDE, altså hvordan du ser på virkeligheten. Det kan ikke ses på, det kan ikke tas på, men det kan føles, og derfor vil dette eksempelet være vanskelig å skjønne. Fordi vi mennesker etter en liten lang utvikling i vår kjære samfunn har blitt lært opp å se på det ytre av hver eneste ting.

Utsende betyr like mye som du lar det bety. Styres din selvtilit på utsende, som det gjør på jenter, så vil en liten kvise ødelegge dagen din, og for å si det slik. Så lenge du har laget en identitet ut av det, som ofte rike folk gjør av seg selv (im rich baby, i can buy this shit to you. Im better than you btw..) så vil folk merke det VELDIG VELDIG godt om din identitet plutselig blir ødelegagt (du får en kvise, eller du foreksempel mister alle pengene dine) uansett hvor bra du prøver å ikke vise det.

edit: Til dere som kanskje skjønner hva jeg prøver å si grunnet så jævlig mange skrivefeil, så se på nesten alle postene i denne tråden. Dem som lister opp bilder, eller dømmer folk etter stygt/pent eller slenger ut overfladiske komentarer på utsende, dem er vanligvis folksa som har blitt lært av samfunnet å bry seg om det ytre av ting, også disse personene vil derfor bry seg mer om utsende og la utsende styre dem både mer enn meg og deg.

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Har brukt briller i styrke +10 siden jeg var 4 1/2 år.

Siste året har jeg startet å bruke linser mye oftere selvom det koster meg 6880kr i året og jeg i tillegg er avhengig av å ha briller også, som koster bortimot det samme.

Har prøvd tidligere men ikke vært så lett venne seg til linser i den styrken.

Responsen jeg har fått fra venner og ukjente har bare vært positiv. Får mer oppmerksomhet når jeg er ute uten briller.

Har også prøvd dating sider, både med og uten briller. Uten briller gir klart mest besøkende.

Lenke til kommentar

Ikke alle kler briller, men det er ikke brillenes feil. Ta min kjære, for eksempel. Når jeg møtte ham brukte han linser, jeg fikk overtalt ham til å prøve briller. Brillene fremhever ansiktet hans, og markerer øynene spesielt. Han ser fantastisk ut med briller. Men når vi var for å kjøpe briller til ham prøvde han ett par runde briller. Jeg trodde jeg skulle le meg ihjel, han så ut som en forvokst, dårlig tegnet versjon av Harry Potter i den første filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...