Gå til innhold

Trenger info om valg av utdanning

Karaiyar

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger litt info om et par utdanningsmuligheter.

pga av personlige grunner så er Oslo eneste alternativ, noe som desverre gjør at NTNU og NHH ikke er et alternativ. Har mest tenkt på Økonomi og/eller teknologi. Øk/Ad og finans på BI ser ut til å passe meg veldig bra, men har ikke så veldig lyst til å betale.

Etter å ha sett litt på uio sine sider så ønsker jeg å vite mer om både "matematikk og økonomi" og "materialer, energi og nanoteknologi".. Matematikk skal ikke være noe problem da det er faget jeg har mest kontroll på, men hvordan er økonomi delen av det studiet? Hvilke muligheter har jeg til videre studier? Vil det være ca det samme som hvis jeg evt. skulle gå Øk/Ad på BI? Når det gjelder nanoteknologi, er det mye lab øvelser og lab rapporter eller er det mest teori? Hvordan er det med videre utdanning og jobbmuligheter der? ps. har mest lyst til å ta master i utlandet!

Jeg så også litt på internasjonale studier, da jeg er veldig interressert i det man lærer der, men fikk litt hippie følelse av det hele, og jeg er ikke akkurat den typen. Er det noen som går den linjen som kan fortelle meg mer om den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...