Gå til innhold

Hvordan kobler man sammen Inteno X5668 modem og D-link DIR-652

Anbefalte innlegg

Hei.

Grunnen til at jeg trenger å koble disse sammen er at jeg kommer meg ikke på xboxlive med inteno`en,som jeg fikk fra NGT.

Har søkt i timesvis og prøvd alt jeg kan for å få intenoen til å koble seg til xboxen men det er umulig.

Derfor dro jeg for å kjøpe meg en ny router på Elkjøp der de sa at jeg kunne bare koble inteno`en og D-linken sammen sånn at bare D-linken ga signaler ut.

Jeg har null peiling på hvordan det gjøres.

Hvis noen kunne fortalt meg trinnvis hva som må gjøres hadde det vært veldig snilt!

Endret av alfageek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du begynner, så finn ut påloggingspassord og bruker til begge routerne. Finn også ut bruker/pass til ADSL PPPoE.

---------------

Det du bør gjøre er å sette routermodemet fra NGT i bridge (=kun modem).

Da slipper du dobbel portforwarding og du vil kunne bruke automatikken upnp i routeren din.

Koble PC direkte i modem og logg inn på http://10.0.0.1

Gå inn i webgrensesnittet til routermodemet og deretter inn på Advanced Setup.

Normalt får man opp 4 forskjellige WAN-koblinger i listen. For ADSL2+ benyttes den med VPI/VCI 1/33 PPPoE.

Trykk edit på koblingen du skal benytte deg av. Trykk next fram til du kommer til Connection Type, her velger du "bridging". Trykk next og sett en hake i "enable bridging". Deretter save/reboot.

Koble modem til internettporten på D-link. Logg så inn på D-link: http://192.168.0.1 og legg inn PPPoE og brukernavn/passord fra NGT.

Lenke til kommentar

Takker! har fått det til nå!

xboxen kommer seg nå på nett ,MEN den får ikke koblet seg til live... ICMP failed står det. routeren har antagelig ikke kontakt med ICMP.

Er det noen innstillinger jeg må ha på for å komme på live?

jeg har åpnet portene, men vet ikke om jeg har gjort det 100% riktig.

Begynner å bli ganske lei av å ikke kunne spille online nå...

Lenke til kommentar

Riktig valg ser ut til å være "Port Forwarding".

På nyere D-Linkmodeller er det en ferdig regel for Xbox Live;

Velg "Xbox Live" under puldown-menyen "Application Name". Vips, porter er fylt ut.

Finn så Xboxen i pulldown-menyen "Computer name". Vips. IP-adresse er fylt ut.

Fordrer at D-Linken er DHCP-server osv.

OT: Fikk plutselig en "plastikkfølelse" av dette!

Disse D-Link hjemmeruterene er egentlig alt for forbrukerorientert - alt er tilrettelagt innenfor faste rammer og det er ingen mulighet for tinkering - uff, uff, uff, tror jeg må henge laptopen min bak en BSD-basert boks noen uker for å rense hodet. :)

post-188913-0-18525700-1293000142_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...