Puster Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hei, Driver med et admin system som skal kunne se over alle brukerne på forumet/siden. Men jeg lurer på hvordan jeg kan få den til å echo ut hver bruker i datbasen, med scrpten jeg kjører nå echoer den kun en rad. http://pastebin.no/32aa Takker for svar:) Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Du må bruke en løkke for å loope igjennom alle radene while ($row = ... ) Output Endret 18. desember 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Puster Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Ja, det var det, prøver i morgen jeg:P takk for rask respons:p Lenke til kommentar
Puster Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 <?php //M_R_E_S = Mysql_Real_Escape_String $tabell = mysql_query("SELECT * FROM brukere ORDER BY id"); while ($row = mysql_fetch_assoc($tabell)); { $rank = $row['rank']; $status = $row['status']; $brukere = $row['username']; $email = $row['email']; $rank = $row['rank']; $action = $_GET['action']; $id = $row['id']; // M_R_E_S på alle variables mysql_real_escape_string($rank); mysql_real_escape_string($status); mysql_real_escape_string($brukere); mysql_real_escape_string($email); mysql_real_escape_string($rank); echo " <table><tr><td>ID</td><td>Brukernavn</td><td>Email</td><td>Rangering</td></tr> <tr><td> $id </td><td> $brukere </td><td> $email </td><td><input type='text' name='rangering' value=' $rank ' /> </td></tr> "; } ?> Nå kommer ingen ting ut av databasen Hva har jeg gjort feil nå? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hvor kobler du til databasen? // M_R_E_S på alle variables mysql_real_escape_string($rank); hvordan skal det der virke? Prøv å printe ut $rank før og etter, se om du ser forskjell. $rank = mysql_real_escape_string($rank); vil derimot faktisk lagre den escapa stringen. Uansett: Hvorfor escaper du det du printer ut fra databasen? Det er helt unødvendig. Det er data som brukes opp mot databasen som skal escapes. Det du derimot bør gjøre, er å kjøre htmlspceialchars på det du skriver ut, for å sleppe XSS. Lenke til kommentar
Puster Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 kobler jo selvfølgelig opp mot datbasen i en annen fil Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Det er ikke selvfølgelig når det gjelder dette forumet, skal jeg si deg. Hva skjer om du bare printer ut variablene direkte? Bytt ut $rank = $row['rank']; $status = $row['status']; $brukere = $row['username']; med echo $row['rank']; echo $row['status']; echo $row['username']; osv., bare for å se om den får inn noe der. Om du kjører spørringen direkte i mysql, gir den resultat da? Jeg har eksamen på tirsdag i et annet språk enn PHP, noe som gjør jeg ikke har PHP helt i fingrene for tiden, så beklager om det bare er en simpel feil eller noe jeg overser Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 fjern semikolon etter while. Lenke til kommentar
Puster Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 nå funker det:) Men jeg bruker en if for å skjekke om bruker sin stand på forumet er moderator, admin, user osv. Men når jeg echouer det ut av datbasen slår if'en til å echo'er ut at den ene er bruker, hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå