Gå til innhold

Åpen chat i forumet?

Anbefalte innlegg

Aner ikke om idéen har vært oppe før (ville forundre meg om den ikke har det), men oppretter nå allikevel dette emnet.

Med "åpen chat" tenker jeg ganke enkelt et MSN-lignende opplegg (i en mye enklere utgave selvfølgelig), hvor man har en liste over hvem som er pålogget, og hvor man kan skrive om alt og ingenting. Mener altså at alle skriver til alle, det er ikke samtaler mellom to brukere jeg hadde i tankene.

For meg virker det som en god idé. Iblant er det tungvint å lage en ny tråd, om man f.eks. har ett, veldig enkelt spørsmål. Tror også det ville kunne skape et mer "kameratslig" miljø på forumet, uten at man skal gjøre det til det nye FB.

Ser også problemene det eventuelt kan føre med seg, som f.eks. at chaten vil ta for mye over, og folk sjeldnere og sjeldnere bryr seg om å opprette nye emner.

Å få opprettet en slik chatte-del på forumet er kanskje problematisk nok i seg selv?

Anyways, ville lufte tanken. Om dette har vært oppe før, så ville jeg satt pris på å få vite hva og hvorfor konklusjonen ble som den ble da.

Edit: Og ja, ser ironien i å ha en chatte-del på et forum : p

Endret av Sufficator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ideen har vært oppe før ja. :)

Teknisk er det ikke vanskelig, ei heller er jeg redd for at det stjeler oppmerksomhet fra forumet. (Kanskje fra tråder som forumkafeen, men det får våge seg.) Det store problemet slik jeg ser det er at en live chat på forumet vil være underlagt vårt redaktøransvar, uten at vi har kapasitet eller mulighet til å foreta sanntids moderering.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...