Gå til innhold

Kan man åpne liten nettbutikk ?

peace2

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på det å starte en "hobby" nettbutikk/netttjenester. men før jeg setter meg inn i programmeringsdelen ville jeg først vite litt om hva som er lov å ikke. er det fullt lovlig å starte noe slikt? evt det med skatter osv. lav inntekt blir det helt sikkert , er snakk om noen hundrelapper per mnd... noe til å holde motivasjonen oppe så jeg kan kjøpe meg cola eller no slikt:P

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte litt mer på regler o sont. er ikke noe problem for meg å sette opp et eget system med paypal feks.. jeghar domene og alt. (.com domene) så det er ikke krav om at den er registrert hos brønnesund registrene... men ville det vært greit å sette opp et paypal kjema under (pay now) knapp under produktet. er som sagt noen hudrelapper per mnd , med tanke på skatter og sont, ville det vært noe i veien?

Lenke til kommentar

Dersom du er under 18, er det å starte firma uaktuellt, en må være myndig for å drive næring i eget navn.

Videre, du sier at det blir et par hundrelapper å tjene i måneden. Dersom dette er tilfellet, og butikken ikke har potensialet til å vokse noe nevneverdig, vil ikke dette være å se på som næring. Ligningskontorene er lite villig til å kalle slike små hobby prosjekter som næring, fordi du da kan kreve fradrag for pc, bredbånd og mye mer som gjør at "bedriften" din aldri vil kunne gå med overskudd.

Dersom du tar det med så selvangivelsen så er du helt trygg,

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...