peace2 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Har tenkt litt på det å starte en "hobby" nettbutikk/netttjenester. men før jeg setter meg inn i programmeringsdelen ville jeg først vite litt om hva som er lov å ikke. er det fullt lovlig å starte noe slikt? evt det med skatter osv. lav inntekt blir det helt sikkert , er snakk om noen hundrelapper per mnd... noe til å holde motivasjonen oppe så jeg kan kjøpe meg cola eller no slikt:P Endret 19. desember 2010 av peace2 Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 enklaste måte att göra det på är följande: 1, registrera en enkeltmannsfirma i brönnesund 2, bruk färdiga webbtjenester, finns leverantörer som leverar webbutikk lösningar. börja selg =) Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg tenkte litt mer på regler o sont. er ikke noe problem for meg å sette opp et eget system med paypal feks.. jeghar domene og alt. (.com domene) så det er ikke krav om at den er registrert hos brønnesund registrene... men ville det vært greit å sette opp et paypal kjema under (pay now) knapp under produktet. er som sagt noen hudrelapper per mnd , med tanke på skatter og sont, ville det vært noe i veien? Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 jag vet inte hur det skulle fungera som privatperson men du hade nog fått skriva det i selvdeklarationen. enklaste hade varit om du startade en firma då har du även möjlighet för avdrag osv =) Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Dersom du er under 18, er det å starte firma uaktuellt, en må være myndig for å drive næring i eget navn. Videre, du sier at det blir et par hundrelapper å tjene i måneden. Dersom dette er tilfellet, og butikken ikke har potensialet til å vokse noe nevneverdig, vil ikke dette være å se på som næring. Ligningskontorene er lite villig til å kalle slike små hobby prosjekter som næring, fordi du da kan kreve fradrag for pc, bredbånd og mye mer som gjør at "bedriften" din aldri vil kunne gå med overskudd. Dersom du tar det med så selvangivelsen så er du helt trygg, 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) Kjempe nyttig svar takk! Da får jeg ta det med selvangivelse Endret 24. desember 2010 av peace2 Lenke til kommentar
viktan Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hei! Du kan let starte liten nettbutikk på www.qxl.no, det tar ikke lang tid, og du får med en gang bra mye kunder Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Hei! Du kan let starte liten nettbutikk på www.qxl.no, det tar ikke lang tid, og du får med en gang bra mye kunder Jeg vil ha muligheten til å selge koder feks (automatisert) , er vel ikke mulig med qxl & sånne sider? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå