Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angående kjøring av AutoCAD på bærbar datamaskin. Jeg har forsøkt å kjøre AutoCAD på en ny ASUS N53JF. Problemet mitt er at når jeg kjører AutoCAD reagerer programmet svært tregt og låser seg med jevne mellomrom.

Maskinen har en Intel I5 CPU med 2.53GHz, 6GB RAM og NVIDIA® GeForce® GT 425M

Jeg skulle tro at maskinvaren var kraftig nok til å kjøre programmet så hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På skolen eg gikk brukte vi nok "vanlige" maskiner til cad. Tror ikkje dei hadde råd til å kjøpe inn 20stk quadro kort til dette bruket.

Var nok kun singe core også.

Men saken er vel att man bruker cpu i staden for grafikk kort uten konfig (tipper)

Og en i5m dual core er nok svakere enn desktop cpuer med en kjerne. (forsatt tipping, prøver bare å hjelpe)

Men quatro kortene er jo vanlige grafikk kort (gpu) med spesiell driver og en jævlig god support. Er det man betaler for.

Lenke til kommentar

På skolen eg gikk brukte vi nok "vanlige" maskiner til cad. Tror ikkje dei hadde råd til å kjøpe inn 20stk quadro kort til dette bruket.

Var nok kun singe core også.

Men saken er vel att man bruker cpu i staden for grafikk kort uten konfig (tipper)

Og en i5m dual core er nok svakere enn desktop cpuer med en kjerne. (forsatt tipping, prøver bare å hjelpe)

Men quatro kortene er jo vanlige grafikk kort (gpu) med spesiell driver og en jævlig god support. Er det man betaler for.

Mener du at AutoCAD ikke bruker mer enn en kjerne? Og benytter den seg av GPU?

Jeg syns systemkravene er litt uklare. Ifølge kravene AutoCAD oppgir skal maskinen være mer enn god nok. Men programmet fungerer svært dårlig allikevel.

Lenke til kommentar

Har selv kjørt Acad på en snart 4år gammel laptop dette året. Denne maskinen har et så og si ufunksjonabelt grafikkort, og det som fungerte best for meg var å skru av gpu-akselerasjon og kun kjøre software-rendring via cpu.

Det høres imidlertid rart ut at du ikke får dratt nytte av skjermkortet i din maskin som er langt kraftigere enn mitt integrerte. Du bør nok ta deg en runde i innstillingene og få satt opp acad riktig slik at du bruker riktige rendringsmetoder og slikt.

Og man trenger ikke quadro-kort eller tilsvarende for å dra nytte av gpu-akselerasjon.

Lenke til kommentar

Kan det være at du har 64bit OS på maskinen og Acad er 32bit versjon?

Kan windows-installasjonen være gammel og råtten? Hvordan responderer maskinen på andre pgrogrammer? Treg da óg?

Prøvd å defragmentere disken? (hint: MyDefrag)

[edit]

Ups, hold nesten på å glemme de plagsomme og ikke fullt så snille spørsmålen :devil:

Har du virus på maskinen?

Er acad versjonen din knekket, sprengt og siden limt sammen igjen - gjerne henta fra et snuskete nettsted vi normalt ikke snakker høyt om her på gården?

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...