Vamos Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Skal skaffe meg min første reciever. Har sett lenge på Onkyo tx-sr308. Den var lenge å finne til 1495,-, men har nå steget en god del. Er det en god forsterker til prisen, eller får man andre det er mer verdt å hente? Toppen 2500 ,-. Endret 6. mars 2011 av Vamos Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Har du maks 2500,- å bruke. Så råder jeg deg å gå i banken og låne det lille ekstra du trenger for å få kjøpt Onkyos 608. Komplett har denne til 2995,- om dagen. Samt ett par hundre i frakt, så er det ett røverkjøp. Denne har veilendene pris på 4500-5500 eller noe slikt. Og får så å si alltid full pott i alle seriøse tester. Den er verdt å vente på til man får spart det lille ekstra man trenger. Det kan hende du også kan finne ett kupp på Denons 1911 på Elkjøp (Selv med VG oppslagene). Er ikke sikker på pris, og fra nettsidene, så ser det ut til at de ikke har flere igjen. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 Trengs ikke noe bank, nei. Har sett på 608. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Har nå kjøpt meg z-5500. Trenger jeg egentlig receiver? Har en ps3 og en tv, that's it. Er ikke så mye som skal byttes i mellom. Eller har receivere andre funksjoner jeg ikke helt har forstått? Endret 26. desember 2010 av Vamos Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Logitechen du har kjøpt har forsterker, og alt det den egentlig trenger. Den kalles ikke receiver fordi den ikke har radio. MEN selv om den funker, så er det noen fordeler med en skikkelig forsterker. Det ene er bedre lyd. Du kan få skikkelig HD-lyd fra en ordentlig forsterker. Det andre er romkorrektsjon, så anlegget tilpasser seg rommet det står, og lyden blir normalt en del bedre. Logitechen er det beste kjøpet man kan gjøre hvis man skal ha ett helt anlegg under 5000,-. Men det er noen ting som vil gjøre det enda bedre. Og det er å bruke de analoge inngangene. Dette fordi den interne digital til analog konverteren som sitter i Logitech anlegget virkelig suger. Har selv hatt dette anlegget, og har testet. Kjører man analogt, og i 5.1 kanaler så får man faktisk også HD lyd fra en Blu-ray spiller. Dette fungerer dog ikke med PS3, da den ikke har disse utgangene. Men fordelen er at du etter hvert kan bytte ut selve styringsenheten på Logitechen med en skikkelig forsterker. Gjorde dette selv, og det bor ekstremt mye bedre lyd i de høytallerene enn det forsterkeren i Logitechen greier å levere. Jeg tok litt overkill, og brukte en forsterker som ny kostet 17.000,- alene, bare for å teste. Men det var enorm forskjell. Eneste trickye her er å få subwooferen til å spille på lag. Men det får man til... Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 26. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2010 Da legger jeg receiver-kjøpet på is for nå i alle fall. Får teste ut anlegget først. Takk for informerende post. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Bumper egen tråd. Har nå fått med Logitech Z-5500. Funker knall hittil. Ser nå at Elkjøp har tilbud Onkyo 508B, modellen under 608. Er dette en "god" reciever? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 God nok. Kommer ann på prisen i forhold til hva enkelte nettbutikker har på 608. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 1795,- for 508 hos elkjøp. Billigste 608 kommer på 3399,-. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Da høres 508 ut som ett godt kjøp ja. Du taper noen finesser, men til den prisen så er det nok verdt det vil jeg tro. Husk å ha riktig kabel for subwooferen. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Bumper rett og slett min egen tråd, da Onkyo 608 er på vei i posten. Trenger hjelp til koblingen av recieveren og z-5500 (høyttalere + sub). Hvilke kabler trengs for å koble alt av høyttalere + sub til recieveren? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hvis din z-5500 har vanlig høytalerkabler er det vel i grunn bare å koble satelittene rett i subben, og så en phono-minjack female for å koble til suben. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Bumper rett og slett min egen tråd, da Onkyo 608 er på vei i posten. Trenger hjelp til koblingen av recieveren og z-5500 (høyttalere + sub). Hvilke kabler trengs for å koble alt av høyttalere + sub til recieveren? Høytallerene kopler du direkte i forsterkeren i stedet for suben til Logitech. Du trenger en stereo 3.5mm til 2xRCA kabel, lett å få tak i. 3.5mm pluggen setter du i sort på subben, og den ene andre i Pre-Out Subwoofer på Onkyoen. Kjør en tonetest på receiveren. Funker ikke den ene pluggen, så prøv den andre. (Tror rød er riktig). (Husk å la Logitechen stå til 6 ch, og ikke 3xstereo, bryter bakpå panelet) Før du kjører romkorrektsjon, så er det viktig at du gjør det med suben korrekt. Ha styrepanelet til Logitech koplet inn. Sett volumet til 80-85% ikke mer, resten reguleres fra Onkyoen. Sett bassinnstillingen til normal, ikke noe ekstra her. Når dette er gjort, kjør romkorrektsjonen på Onkyoen. Når dette er gjort, så bør det fungere greit. Ønsker du mer bass, så still dette i Onkyoen, på manuell innstilling (Manuel EQ eller hva de kaller det). Hvis du ikke får den helt integrert, prøv litt plassering av den. Det viktigste her er nok avstand fra vegger osv, og egen smak. Du kan også regulere litt på Logitechen hvis du syntes det er lettere. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 3.5mm til 2xRCA på 10 meter ble bestilt i går, så noe greide jeg å komme frem til selv. Bare å vente på at recieveren kommer. Lenke til kommentar
90uffa Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 3.5mm til 2xRCA på 10 meter ble bestilt i går, så noe greide jeg å komme frem til selv. Bare å vente på at recieveren kommer. Et spørsmål kan der legg ut et bilde hvordan den 3.5mm til 2xRCA ser ut?bilde ? =) har det samme anlegge x) å vudere å kjøp meg en reciver Lenke til kommentar
90uffa Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) ok...men hvordan tar jeg da å koble de til subben og recivern? Endret 10. mars 2011 av 90uffa Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 3.5mm inn i ampen som hører til z-5500, og de to andre inn i subwoofer pre-out på recieveren. Lenke til kommentar
90uffa Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 3.5mm inn i ampen som hører til z-5500, og de to andre inn i subwoofer pre-out på recieveren. for å forstått det riktig.... ampen e det den lille pluggen som står bak subben? der jeg skal plugg den svart inngangen inn i? :S Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Nei. Kontrollsentret, om det sier deg mer. Den du styrer alt av innstillinger etc. Ikke sitér innlegg rett over ditt eget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå