Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan er det på LAN?

Anbefalte innlegg

Hei der!

Ser ut som det blir ett HW-Lan i stavanger området. Ettersom jeg aldri har vært på ett lan før så virker jo dette litt spennende.

Men det er ett par ting som jeg lurer på ettersom jeg aldri har vært på ett før. har prøvd å søke på noen av disse nøkkelordene men får opp tusen treff hver gang så......:

Når blir man regnet som for gammel for å reise på LAN?

Er det spilling som er viktigst her eller?

Blir det noen stands fra webbutikker?

Hvor lenge vil det vare?

Andre ting som skjer?

Føler meg litt heldum her, men kanskje det er andre som lurer på det samme.......og hvis ikke så.......vel.....da er det kun meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei der!

Når blir man regnet som for gammel for å reise på LAN?

Er det spilling som er viktigst her eller?

Blir det noen stands fra webbutikker?

Hvor lenge vil det vare?

Andre ting som skjer?

Man blir aldri for gammel til å dra på lan :)

Det er alt etter hva du synes er viktigst på LAN. Fildeling er også en stor del av LAN. Får håpe hw.no LAN crewet klarer å gjøre det til noe du sent vil glemme :).

Tviler på at det blir noen stands når det er et så lite lan som det er snakk om (ca. 150 deltakere).

Spørst hvor lenge det vil vare, det kommer an på hva de planlegger, vanlig er en helg eller ca. 5 dager.

Pleier å skje andre ting på LAN også, masse små compoer, som cola drikke compo og lignende. Håper virkelig hw.no crewet har klekket ut noen skikkelig ideer :)

Lenke til kommentar

På enkelte lan må man være rundt 14-16år gammel for å komme, hvis det er stort dah, hvis du og vennene dine bestemmer dere for å samle oppe til et lan kan dere bestemme hvor gammel man må være for å komme på lanet, jeg har sett 10åringer på lan så det er opp til den som arrangerer lanet, hvor gammel man kan være for å komme inn.

På Warpzone som er et storlan(500-600stk) som holdes i Stavanger området, sitter folk for det meste og laster ned, drar filer over nettverket og spiller.

Lenke til kommentar
På enkelte lan må man være rundt 14-16år gammel for å komme.

Mener du at en må være 14-16 for å komme inn eller? Var nok snakk om en maksimum aldersgrense og ikke en minimum i dette tilfellet (tror jeg da)

Lenke til kommentar
På enkelte lan må man være rundt 14-16år gammel for å komme.

Mener du at en må være 14-16 for å komme inn eller? Var nok snakk om en maksimum aldersgrense og ikke en minimum i dette tilfellet (tror jeg da)

Nei...det jeg mener er at enkelte lan må man være 14år eller over for å komme inn, andre må man være 15år eller over for å komme inn, og andre må man være 16år for å komme inn, det er på de fleste stor lan. Hw.no sitt lan vet jeg ikke hva aldersgrensen er for å komme inn.
Lenke til kommentar

Et LAN (Local Area Network) er vel et mindre nettverk, hvor mesteparten av underholdningen er rettet mot nettopp nettverket. Derfor er vel det mest vanlige å spille eller å laste ned filer på et LAN. Et LAN inkluderer fast food, snacks, myyyyyyye cola, som regel svette lukt, litt skriking, sovepose, høy musikk, trøtte folk, osv... Mange dataparty's har også et navn som ender på LAN , men et dataparty har ikke bare underholdning som er rettet mot netverket, f.eks så har et daraparty ofte en scene + konkuranser i PC modding, søppel innsamling (TG) ++++mye mer. TG er et verdens største dataparty på Hamar, dra dit å se selv i påsken til neste år!!!

Lenke til kommentar

Det blir ikke bedre en man lager det selv ;) Men vi har vært på mange lan og vet hva som må til for og lage det "minneverdig". Endog vi i crewet og må få hvile litt ;) Ble ikke mye søvnen på TG. Noe som har irritert meg på flere lan er personer som alltid skal irritere, så vi får forsøke og få til en null toleranse mot slike, wannabe hackere/crackere og pøbler etc.

Lenke til kommentar

Er du på LAN-Party noen dager og får bare "junk/fastfood", lite søvn og mye støy/musikk og sånnt så går det bra der og da, men kommer du hjem og legger deg i senga sover du 2 dager eller går i svime lol

Ikke glem noen hodepine tabletter, hjelper de ikke så ta en god timeout isteden for å hive inn 2 til, det blir du bare enda værre av.

Ikke ta med for mye, det blir bare rot og mere og passe på. Bruker å være rimelig begrenset plass rundt seg.

En ting som er drepende er "Gymsal stoler" Har du mulighet så røsk med deg kontorstol eller no :yes:

Somregel er det no stands som selger litt hardware, har du LAN kabel hjemme så ta den med, kjipt å blåse penger på ting du har fra før...Og ikke glem en "vegg kontakt fordeler" som har jording og nokk kontakt plasser til skjerm, PC, vannpumpe, mobil lader etc.

Bør også ta med no klær, cash og strøm ledninga til PC'n :)

Lenke til kommentar

En viktig ting er soveplassene, på andre LAN hvor jeg har vært har soveområdet vært for lite slik at det ble helt fullt. Og selv om man egentlig ikke får lov, må man da søke alternative løsninger.

Tips: Ta med sovepose, liggeunderlag (event. campingseng), en god pute og muligens ørepropper.

En av mine mindre behaglige soveplasser har vært rett ved siden av en 250w høyttaler (som spilte ganske høyt). Derfor håper jeg at dere som arrangerer dette lanet tar hensyn til dette. Tror et HW`Lan kan bli veldig bra.

Kort sagt er lan veldig morro, men man må passe på å få søvnen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...