Gå til innhold

Bygge egen PC - Gaming

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner egentlig ikke meningen med en SSD til 1k som kun er på 60GB.

Jeg vet at det er bedre og sånt men jeg ser ikke poenget :p

Glemte å nevne at jeg ikke har skjerm heller.... :new_woot:

Da sprekker vel budsjettet på 10k ganske fort >:

En SDD klarer å hente "laste" filer fra din OS raskere en andre harddisker. Så derfor kjører maskinen din litt raskere.

Men fungerer helt fin fint med vanlig harddisk

• Liker 1
Lenke til kommentar

SSD er bare en lydløs hdd som er raskere, men det er nesten bare en smak sakt :)

ta den bort å legg til en skjerm :)

Det er vell ikke bare en "smaksak", man velger jo ssd fordi windows vil starte fortere, jobbe fortere, spill vil loade fortere osv. Er lett verdt pengene, hvis du tror at du skal bruke de 60 gb på å fylle opp all musikken og filmene dine, har du misforstått meninga. Såklart vil dette blir meninga i fremtiden, men pr dags dato er det for dyrt til at at folk flest kan det, idag skal man bare legge inn de programmene man bruker.

Har aldri hatt ssd selv, men det skal lett inn i PC budsjettet etter nyttår, men skal være enig i at i et stramt "gaming budsjett" bør ikke ssd stå av høyeste prioritering nei..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Kaller det bare smaksak, folk som ikke har så mye peiling/driver lite med pc bryr seg ikke så mye :)

EDIT; har heller aldri hatt ssd, og at det ikke er "egnte" for masselagring :)

Tja smaksak er vell ikke akkurat hva jeg ville kalt det. Hvis man f.eks hadde fått et fritt valg mellom en GTX 570 og en GTX 580, velger man selvsagt sistnevnte, det har ingenting med smak å gjøre. Heller hva lommeboka tilater, samme er det med ssd ;)

Lenke til kommentar

Satte opp en liste med en ganske bra gamer pc, men uten skjerm og kabinett. Kjøleren er Corsairs nyeste og er bedre enn H50. Lander på rolige 10200 kr viss du bestiller fra dustin. Fraråder deg amentino da det er kjent for lang leveringstid. Det er mulighet for enda et HD 6970 i crossfire (derav 750w psu). Prossesoren kan du nok fint overklokke til 4Ghz++ stabilt. Husk at dette er et ganske high-end oppsett dog uten SSD siden du har stilt tvil til det.

https://prisguiden.no/profil/lister/118470

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Lite spørsmål: Er det helt sikkert at du kan bruke din brors kabinett? Viss ikke så vil du nok ikke komme under 11k med core i7 950 og HD 6970. Vil også påpeke at kakeshomas oppsett har en ikke-moulær psu (TX istedet for HX versjonen). At strømforsyningen er modulær er noe å absolutt anbefalle da du vil få et mye ryddigere kabinett og bedre luftflyt. Modulær betyr forresten at du kan fjerne kabler du ikke har bruk for. Viss ikke vil alle kablene du ikke bruker ligge i en haug ved strømforsyningen

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...