roffenn Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 SSD er bare en lydløs hdd som er raskere, men det er nesten bare en smak sakt ta den bort å legg til en skjerm Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg skjønner egentlig ikke meningen med en SSD til 1k som kun er på 60GB. Jeg vet at det er bedre og sånt men jeg ser ikke poenget Glemte å nevne at jeg ikke har skjerm heller.... Da sprekker vel budsjettet på 10k ganske fort >: En SDD klarer å hente "laste" filer fra din OS raskere en andre harddisker. Så derfor kjører maskinen din litt raskere. Men fungerer helt fin fint med vanlig harddisk 1 Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Altså, som de over sa så er SSD en smak sak. den 1Tb disken holder lenge om du ikke vil ha ekstrem ytelse. husk at når du skal ha deg en skjerm så kjøp full HD, ja jeg vet at det er sjelden man finner skjermer uten det nå til dags men trust me, har nettop hvert med på og returne 3 skjermer fordi en venn ikke hadde lest ordentlig ^^ Lenke til kommentar
Fish Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Da trenger jeg bare en komplett handleliste som også inneholder skjerm Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hvor mange tommer? Lenke til kommentar
Fish Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Helst 20" + den jeg har nå (laptop) er på 17, og den er faktisk helt grei. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Isee Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) SSD er bare en lydløs hdd som er raskere, men det er nesten bare en smak sakt ta den bort å legg til en skjerm Det er vell ikke bare en "smaksak", man velger jo ssd fordi windows vil starte fortere, jobbe fortere, spill vil loade fortere osv. Er lett verdt pengene, hvis du tror at du skal bruke de 60 gb på å fylle opp all musikken og filmene dine, har du misforstått meninga. Såklart vil dette blir meninga i fremtiden, men pr dags dato er det for dyrt til at at folk flest kan det, idag skal man bare legge inn de programmene man bruker. Har aldri hatt ssd selv, men det skal lett inn i PC budsjettet etter nyttår, men skal være enig i at i et stramt "gaming budsjett" bør ikke ssd stå av høyeste prioritering nei.. Endret 18. desember 2010 av MrLG Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Kaller det bare smaksak, folk som ikke har så mye peiling/driver lite med pc bryr seg ikke så mye EDIT; har heller aldri hatt ssd, og at det ikke er "egnte" for masselagring Endret 18. desember 2010 av roffenn Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Kaller det bare smaksak, folk som ikke har så mye peiling/driver lite med pc bryr seg ikke så mye EDIT; har heller aldri hatt ssd, og at det ikke er "egnte" for masselagring Tja smaksak er vell ikke akkurat hva jeg ville kalt det. Hvis man f.eks hadde fått et fritt valg mellom en GTX 570 og en GTX 580, velger man selvsagt sistnevnte, det har ingenting med smak å gjøre. Heller hva lommeboka tilater, samme er det med ssd Lenke til kommentar
Fish Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Har hørt at ATI har dårlige drivere, og man vil ha problemer med å spille BF:BC2 for.eks. og at jeg burde ha Intel prossessor til nVidia, ikke ATI :/ Hvilken pakke er BEST (eksludert skjerm) for 10k? Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Satte opp en liste med en ganske bra gamer pc, men uten skjerm og kabinett. Kjøleren er Corsairs nyeste og er bedre enn H50. Lander på rolige 10200 kr viss du bestiller fra dustin. Fraråder deg amentino da det er kjent for lang leveringstid. Det er mulighet for enda et HD 6970 i crossfire (derav 750w psu). Prossesoren kan du nok fint overklokke til 4Ghz++ stabilt. Husk at dette er et ganske high-end oppsett dog uten SSD siden du har stilt tvil til det. https://prisguiden.no/profil/lister/118470 Endret 19. desember 2010 av Bezzzy Lenke til kommentar
Fish Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Ser bra ut Takk. Er det sant at intel og nVidia jobber best sammen? Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) I forhold til AMD HK og Nvidia, så kan det være sant. AMD støtter jo ikke SLI på sine hovedkort, men AMD skjermkort og Intel funker fett sammen uansett så det trenger du ikke bekymre deg for Endret 19. desember 2010 av Bezzzy Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 La til skjerm og kabiss i listen min. Om du tar GTX 460 eller HD 6870 i stedet kommer det på ca 11k... Du kan evt fjerne CPU kjølern, men da forsvinner mye av overklokkingspotensialet... Ellers kommer du ikke mye lavere med et i7 oppsett. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Da blir det kanskje en forsinket julegave :!: Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Lite spørsmål: Er det helt sikkert at du kan bruke din brors kabinett? Viss ikke så vil du nok ikke komme under 11k med core i7 950 og HD 6970. Vil også påpeke at kakeshomas oppsett har en ikke-moulær psu (TX istedet for HX versjonen). At strømforsyningen er modulær er noe å absolutt anbefalle da du vil få et mye ryddigere kabinett og bedre luftflyt. Modulær betyr forresten at du kan fjerne kabler du ikke har bruk for. Viss ikke vil alle kablene du ikke bruker ligge i en haug ved strømforsyningen Endret 19. desember 2010 av Bezzzy Lenke til kommentar
Fish Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Jo, det er helt sikkert at jeg kan bruke han sitt. Men passer alt inn der da? Endret 19. desember 2010 av PostSpareBanken Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Så lenge kabinettet støtter standard ATX (har sjekket at det gjør det så bare ta det med ro). I tillegg er det plass til et HD 5870 skjermkort og siden HD 6970 er mindre enn HD 5870, er det bare logisk at det også vil passe Lenke til kommentar
Fish Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Konge:)!!! Så du anbefaler den pakken du har ovenfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå