torokl Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) hei Eg har ein LG KM900 som eg skal leverast til reperasjon for tredje gang fordi mobilen skrur seg av automatisk uten videre. Etter som eg har forstått så har eg rett på ny mobil eller heve kjøpet vist den samme feilen skjer tre ganger. Men korleis blir det vist eg skal få ny telefon? Her eg rett på ein som er har lik kjøpsverdi som den eg har? Og får eg velge ny sjølv eller velger dei for meg sidan eg har kjøpt den på Telenor sine nettsider? Takker for svar Endret 18. desember 2010 av torokl Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 F.kj.l. §30 ledd 2: Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Ettersom jeg har forstått kan du på den tredje gangen oppheve avtalen. Lenke til kommentar
svante Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 hei Eg har ein LG KM900 som eg skal leverast til reperasjon for tredje gang fordi mobilen skrur seg av automatisk uten videre. Etter som eg har forstått så har eg rett på ny mobil eller heve kjøpet vist den samme feilen skjer tre ganger. Men korleis blir det vist eg skal få ny telefon? Her eg rett på ein som er har lik kjøpsverdi som den eg har? Og får eg velge ny sjølv eller velger dei for meg sidan eg har kjøpt den på Telenor sine nettsider? Takker for svar En omlevering, ny telefon altså, er noe du kunne fått som en løsning ved første og andre innlevering. Nå som du har samme feil for tredje gang har du krav på å heve kjøpet. Da får du pengene du ga for telefonen tilbake. Telenor har muligheten til å kreve bruksfradrag etter gitte satser, men da kan du samtidig kreve renter på kjøpesummen fra kjøpsdato. Selv om du nå skulle få tilbudet om en ny telefon ville jeg gått for heving av kjøpet da omlevering styres av spesifikasjonene til produktet og ikke kjøpesummen. Det gjør at du som regel kommer bedre utav det ved å gå for heving av kjøpet. Lenke til kommentar
torokl Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Okei takker for svar.. Eg får sjå kva telenor seier etter eg har sendt klage så eg får håpe på det beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå