Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Problemer med vannbåren varme

Anbefalte innlegg

Jeg har et ITV vann til vann greenline 5D system med borehull som er ca 6 år gammelt. Jeg har bodd i huset i ca 1,5 år. Jeg har ikke hatt problemer med anlegget før nå.

For ca fire uker siden fikk det seg en "knekk" over natten. Det klarer kun å levere 35 grader ut i systemet. Jeg har fått sjekket at det er nok gass, at filtrerne både på fordeleranlegget inn i huset og filteret i borehullet ikke er tett, innstillingene ellers er som de skal. Det er ingen alarmer som tilsier at noe ikke er som det skal.

Jeg har hatt besøk av flere rørleggere som ikke finner ut av problemet. Alt virker normalt, men det tempen kommer ikke opp. Den skulle vært oppe i 50 grader hvis alt hadde vært som det skulle.

Kompressoren jobber med en varme på 75 grader.

Er det noen som har hatt lignende problem som jeg beskriver. Er veldig interesert i svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vert borti liknende på et luft-vann system.

Der var det dårlig sirkulasjon i kretsen ved varmeveksler.

Temperaturen på følerpunktet i kretsen var ok, men siden sirkulasjonen var for lav, ble det ikke levert nok energi.

Hei og takk for svar.

På et luft til vann system er det vel gass som er varmebærer fra ute til innedelen?

Da er det vel vannet og sirkulasjonen som er mitt problem? Tror du er inne på noe

der. Det var en rørlegger som mente det var fryst igjen i vannkabelen i borrehullet.

Tror det er neste sjekkpunktet i problemlønsing :)

mvh

Harald

Lenke til kommentar

Da er det vel vannet og sirkulasjonen som er mitt problem? Tror du er inne på noe

der. Det var en rørlegger som mente det var fryst igjen i vannkabelen i borrehullet.

Tror det er neste sjekkpunktet i problemlønsing :)

Er det ikke frostsikring på borehullsslangen?

På hytta fryser det til med en gang det er frost om frostsikringa er avslått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...