Gå til innhold

Ny pc til mor og far

Anbefalte innlegg

Skal bygge en billig Pc for mor og far. Er dette oppsettet greit nok?

Noen deler som burde byttes? Er litt usikker på de minnebrikkene.

Maskinen skal bare brukes til internettsurfing og kontorarbeid. Skal ikke overklokkes..

Jeg har lyst til å bestille fra netshop så jeg kan hente varene selv (posten rekker vel ikke fram før jul nå?).

Har skjerm, skjermkort, mus og tastatur fra før.

post-54604-0-43069600-1292682156_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke kanskje en rimelig laptop mer praktisk for sånt?

Ufordelen er mindre skjerm (om de ikke har så godt syn), men ellers kan du jo få rimelige laptops til slikt bruk og det er jo litt fordel at de kan ta den frem i stuen for å betale regninger og gjøre lett surfing osv.

Basert på erfaring fra min egen familie brukes laptoppen mye og den stasjonære maskinen på kontoret nesten ikke i det hele tatt når de har det andre alternativet.

Just a thought.

-Stigma

Lenke til kommentar

Bra forslag Stigma, men jeg glemte å si at de allerede har en laptop til surfing og slikt på stua. De vil ha en stasjonær på kontoret slik at de kommer seg vekk fra Tv-en og får gjort litt :p

Fordel med stor skjerm og gjenbruk av deler jeg allerede har taler også for kjøp av stasjonær.

edit: og før du sier "de kan bare ta med laptopen på kontoret" så er svaret nei. De vil ha to pc-er i hjemmet og de vil ha en stasjonær. Må også ut med minst 1500 kr mer for å få en laptop som er dårligere enn denne stasjonære.

Endret av TT88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...