Gå til innhold

Ny skjerm 24-27" 4000kr max

Anbefalte innlegg

Hei.

Ønsker å kjøpe ny PC-skjerm mellom størrelsene 24-27" for opptil 4000kr.

Er interessert i en skjerm med gode egenskaper og skarpe klare farger.

Er veldig interessert i IPS paneler, men er ikke helt sikker på om det vil være rett for meg?

LED-bakgrunnsbelysning er spennende men ikke et must, hadde dog ikke hatt noe imot det.

Ser helst for meg at produktet fins i Kompletts eller Dustins sortiment.

Har også et ønske om 120hz, men dersom det ikke lar seg gjøre så får det bare være.

Produsent er ikke viktig så lenge produktet har kvalitet.

Håpte dere kunne hjelpe meg på rett kjøl, har sett litt på BenQ XL2410T som virket ganske bra, men finner ikke så mye informasjon om den, fant ett review og det var det hele.

Krav:

Minimum 24"

1920x1080 oppløsning

Burde ha HDMI, VGA og DVI tilkoblinger.

Bruksmål:

Spill & film

Takker på forhånd for svar. :)

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 23.5" skjerm (litt liten, men allikevel) jeg kan anbefale er Acer GD245HQ. Dette er en 120Hz skjerm med 1920x1080 oppløsning. I reviews scorer den fantastisk bra på responstid, og den har gode farger.

Har denne skjermen selv og er veldig fornøyd. BFBC2 ser fantastisk bra ut, har ingen negative ting å si om bildet.

Det eneste negative med denne skjermen er at man under normal kontorbruk; surfing, tekstbehandling osv, kan høre en høyfrekvent "buzzing" fra skjermen når det er mye mørke farger på skjermen. Dette bryr ikke meg nevneverdig, men det er en del som har kommentert på det på nettet, så det er verdt å vite.

Håkon

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar så langt.

Er ikke helt interessert i å ha "buzze"-lyder fra skjermen dersom den ikke har mye farger framme på en gang dessverre.

@Langdon, den skjermen koster 3000kr mer enn hva jeg ønsker å betale. I tillegg har den litt for høy oppløsning, har 2stk HD 5770 i crossfire og jeg tviler litt på at FPSen i spill vil nyte godt av en såpass mye høyere oppløsning, ellers er det sikkert en fantastisk skjerm.

EDIT: Skulle bare nevne at 23.5/.6" er nært nok 24" for meg. 23" beint blir kanskje litt for lite, da beveger vi oss i grunnen utenfor hva jeg ønsker.

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...