Bza Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg har en Popcorn C200 koblet til samme router som en PC med Fedora Core 13. Hvordan kan jeg dele en mappe med innhold på PCen slik at Popcorn-boksen ser den? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Du må installere samba om det ikke er installert, og så lønner det seg å finne et kontrollpanel for å styre det om ikke du er en racer på å redigere tekstfiler. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Legg til pakken system-config-samba, kopier dette inn i terminalen som root: yum install system-config-samba Har skrevet litt om hvordan å sette det opp i en tidligere post, dette dekker punkt 3 og 4 i linken under. Du må også åpne for deling av mapper i brannmuren, som er på som standard. Hvis SELinux er slått på, så må du sette noen flag der også. Ta en titt her: http://www.mjmwired.net/resources/mjm-fedora-f13.html#samba Merk han har satt opp sudo, noe som ikke er standard på fedora. Enten sett opp sudo eller bare være innlogget som root i terminalen (su -) og drop sudo delen foran hver kommando. Bilde av mitt firewall og samba oppsett, huk av/åpne etter behov Firewall (System -> Administration -> Firewall) SELinux (System -> Administation -> SELinux Management) Endret 20. desember 2010 av Crowly Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Har ikke Popcorn støtte for nfs? Vil vel egentlig tro det vil fungere som en mer elegant løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå