Gå til innhold

Surroundlyd frå Logitech Z-5500

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har nettopp kjøpt oss ny TV og blu ray-spelar.

TV-en er ein Panasonic txp42g20 og vi har ein Sony bdp s370. Frå før har eg Logitech Z-5500 som eg tenkte å bruke til lyd.

Fann nyleg ut at S370 mangla analoge inngangar, slik at det ikkje blir så lett å kople til Z-5500 ved hjelp av analog. Er det likevel mogleg for meg å oppnå HD-lyd? Ved hjelp av overgangar eller liknande? For eg må vel bruke coax-kabel?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvbis det er denne TVen som blir omtalt her: http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm så kan du jo like så godet kjøre video og lyd via HDMI til TV og derreter lyd fra TV til Z-5500 på optisk. da vil jo all lyd som finnes i 5.1 om det er fra Blu-Ray eller fra TV dekoder komme ut på anlegget også ved sterio vil du få det ut på anlegget. det vil jo si at uansett hvilken kilde som kobles til TVen vil du få det ut på anlegget om det er en spillkonsoll eller en PC. så lenge det sendes ut 5.1 lyd vil det bli 5.1 på anlegget sålenge det går gjennom TVen. som sakt vil den jo også sende sterio lyd dit og. jeg antar at det må noen intillinger til for å få det til å funke men det er vel egentlig den beste og mest sømmløse løsningen etter at det er satt op slik jeg ser det.

folk må gjerne rette på meg om jeg tar feil her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...