stighenning Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Har de siste uken hatt problemer med ustabilitet i nettet hos Get. (ringer de og de bekrefter dette). PS3, PCr etc.. faller ut og den klassiske "siden kan ikke vises" kommer opp :-/ Jeg ser på modemet fra Get, at den lyser på POWER, CABLE og PC blinker.. Men RECIEVE og SEND -data lyser ikke.. og SEND blinker nå og da.. Løsning har jeg funnet (midlertidig) er å ta strømmen i 3 sekunder på modemet, sette tilbake, og så fungerer det igjen. Spørsmål: Er det noen som har noen "fix" ide til hvordan jeg kan sette på en "ping" mot vg.no - og om den ikke fungerer, bryter den strømmen til modemet ? Lenke til kommentar
thrusty11 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Sjekk signal`s under 192.168.100.1 signal: Downstream -15 to +15 (-10 to +10 prefered), Upstream Less than 55dbmv (less than 50 prefered), Signal to Noise Ratio: higher than 33 (higher than 35 preferred) sørg for at du har modem rett i pluggen i veggen. ikke ha på noe T splitt. Evnt skaff deg en forsterker med active return. Sjekk LOGG under 192.168.100.1 Har du en del feilmeldinger med T3 timeout betyr det at du sliter med signaler. Endret 18. desember 2010 av thrusty11 Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Takker for feedback! Modem er koblet rett i uttaket. (uten t splitt) Jeg har mulighet for å bruke forsterker også, men skal sjekke signalene først som du skrev.. Men.. Sjekket; 192.168.100.1 Receive Power Level - 6.4 dBmV Transmit Power Level - 47.2 dBmV ..klikke på de forskjellige flikene "signal/status/log", så får jeg bare opp på skjermen: --- This feature is not enabled. This feature has not been enabled in your cable modem. Please contact your data services provider for more information about this feature and its availability on the network. To exit this page, click on the "Back" button on your browser tool bar to return to the previous page or click on the "System" link above. --- Noen måte jeg kan aktivere dette på ? (direkte URL eller må det firmware oppgraderes for å fixes?) Oppdatering: Ringte Get - og de gir ikke tilgang til den web siden sånn uten videre.. Endret 18. desember 2010 av stighenning Lenke til kommentar
Slk Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 (endret) Hadde samme problem som du beskriver vi har en avtale via boretslaget med Get og det rare var at min nabo var online når nettet falt ut her. etter litt research så jeg at han var koblet til et TV Dekoder modem Ettersom jeg også hadde en TV Dekoder fra Get med innebygd modem tok jeg en tlf til Get og ba de koble meg over til dette. Linja har etter dette hvert mye mer stabil Så hvis du har en digtal boks i huset kan du jo prøve å koble internett over på denne eller kansje be om det kan sende det et nytt modem du kan prøve Endret 25. desember 2010 av Slk Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Husforsterker vil veldig ofte ikke fungere, ihvertfall ikke hvis man prøver å fosterke allerede dårlige signaler. Forsterker man derimot svake signaler så vil det muligens virke. Modemet ditt har også gode signalverdier og er godt innen for grenseverdiene. Går også utifra at du har koblet alt utstyret ditt via en router. Har du prøvd å koble vekk denne når du opplever problemer? Lenke til kommentar
Snicker Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hadde samme problem. Og etter MYE! feilsøking var det ende forsterker fra Get som løste problemet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Modemet til GET er forøvrig litt spesielt, du får tilgang til featurene når modemet ikke har kontakt med sentralen, så fort du har link mister du tilgangen. Go figure Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Modemet til GET er forøvrig litt spesielt, du får tilgang til featurene når modemet ikke har kontakt med sentralen, så fort du har link mister du tilgangen. Go figure Gjelder dette hver gang, eller bare første gangen? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 jeg har tilgang så lenge jeg ikke er tilkoblet. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Dette finnes det en logisk forklaring på. Admin-GUI er faktisk tilgjengelig både når du er tilkoblet og frakoblet DOCSIS-siden. Hvis du sitter med kabel/switch/hub rett mot modemet uten aktiv tilkytning på WAN-siden (typisk situasjon ved debugging av feil), vil modemet tildele en adresse i nettet 192.168.100.0 via intern DHCP-server. Så fort modemet er online vil det resette LAN-grensesnittet, gå over til å være en logisk bridge, og følgelig havner etterfølgende DHCP-forespørsler på ISPs DHCP-server. Du får da en public-adresse på kortet, og når du forsøker å nå 192.168.100.1 etterpå, vil dette rutes mot ISP. For å snakke med kabelmodemets admin-GUI etter dette kan du sette en adresse i 192.168.100.0-nettet på nettverkskortet ditt (f.eks. 192.168.100.2), benytte multihoming (flere IP-adresser på ett kort, men det er litt vanskelig med kombinasjonen multihoming og DHCP i Windows.), eller f.eks. bridge kortet med en VM som har en adresse i nettet 192.168.100.0 Endret 5. februar 2011 av leftbrain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå