robertkolaas Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 har for øyeblikket Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz som er rett og slett ein heilt for jævlig dårlig prossesor, og eg har ikkje så mykje peiling på pc så håper eg får et kjapt svar så eg kan bestilla ny straks Vist eg ikkje er heilt noob så meine eg iafall detta her er hovedkortet mitt MSI P6NGM-FD, nForce-630i+GF7100, m-ATX. Takk på forhånd Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Viss jeg ser rett nå, så har du en socket 775 som er utgått. Da må du ha nytt hovedkort, ram å prossesor. Så jeg anbefaler deg heller å kikke litt på bruktmarkede for å se om du finner en billig prosessor som passer til deg Men fant en som kan gi deg mer kraft da, en ny en. Men dette er gammel teknologi, så husk det http://www.dustinhome.no/pd_5010203849.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1167 Så viss du har litt peng, så kan jeg fikse et nytt oppsett til deg for rundt om en 2-2500kroner som holder en stund Lenke til kommentar
dopus Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 en quad eller e8500/e8400 gir jo litt mer kraft, Men hvis hovedkortet ditt ikke støtter ddr3 så må du skifte både hovedkort, cpu og ram ved en oppgradering, blir for litt peng av det. Er litt i samme situasjonen selv, men fikk tak i en pent brukt quad, det får holde inntil videre, trekker det meste i lag med et ati4890 grafikk kort. Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Viss jeg ser rett nå, så har du en socket 775 som er utgått. Da må du ha nytt hovedkort, ram å prossesor. Så jeg anbefaler deg heller å kikke litt på bruktmarkede for å se om du finner en billig prosessor som passer til deg Men fant en som kan gi deg mer kraft da, en ny en. Men dette er gammel teknologi, så husk det http://www.dustinhome.no/pd_5010203849.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1167 Så viss du har litt peng, så kan jeg fikse et nytt oppsett til deg for rundt om en 2-2500kroner som holder en stund Så eg kan absolutt ikkje kjøpa ny prossesor uansett uten å kjøpe ny ram og hovedkort :O ? Er litt små tom for penga såååå, hehe ja Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hvis hovedkortet støtter prosessoren, går det fint. Sjekk HK sin kompatibilitetsliste før du kjøper. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hvis du oppdaterer bios til siste versjon (finner den på hjemmesidene til msi) skal du kunne bruke alle s775 cpuer tilgjengelig. Kan finnes brukt på finn, ellers har de fleste nettbutikkene alltids et restlager med forskjellige modeller. Var jeg deg ville jeg gått for en E8400 eller E8500. Da slipper du å bytte hovedkort og ram og alt annet. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hadde vurdert sterkt å bytte hovedkort. 5. januar kommer Sandy Bridge (Core i7 2xxx), så da vil du drive med oppgraderinger på en pc som er to prosessorgenerasjoner gammel. Du må også huske at å oppgradere til en ny prosessor i samme serie, ikke vil løfte pcen så voldsomt, spesielt ikke om du ikke går for firekjerner. PS: Sandy Bridge vil komme i mainstream først. Den dyreste vil antakeligvis koste rundt 3000, mens den billigste vil ligge under tusen kr. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Min e8400 klokker lett til 3,6 på standard volt. Den gir mye for pengene. Men jeg hadde vurdert sokkelskifte om jeg var deg. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 De siste PCene min har jeg oppgradert på følgende måte. Først kjøper jeg det som gir en grei pris/ytelse på en plattform. Når neste generasjon kommer får jeg som regel forrige generasjons toppmodeller til en billig penge, så da makser jeg plattformen jeg er på. Når dette blir for tregt kjøper jeg nyeste plattform til en grei pris/ytelse. Nå sitter jeg på en q9650, 8GB DDR2 og sli 8800gtx. Dette drar det jeg har lyst til å spille i full HD. Det ser faktisk ut som jeg kan hoppe over en hel generasjon CPU osv før dette blir for treg til å spille på 1 Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 veldig bra tips fra noob11. For å forlenge bruken av systemet kan trådstarter gå for en firekjerne som q9550 eller q9650, hhv 2,83 og 3 Ghz hastighet. Eller en mer moderat som q8400 på 2,66Ghz. Om systemet hovedsaklig brukes til spilling vil selv en e8500 kunne gi et løft, men jeg ville da skaffet en brukt til redusert pris. ebay kan gi deg gode kjøp om du er tålmodig I forhold til spilling vil jo grafikkortet ha mye å si, hva har du i dag? Et nytt grafikkort vil jo kunne brukes videre en senere oppgradering av systemet (om det skjer iløpet av neste år) Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 De siste PCene min har jeg oppgradert på følgende måte. Først kjøper jeg det som gir en grei pris/ytelse på en plattform. Når neste generasjon kommer får jeg som regel forrige generasjons toppmodeller til en billig penge, så da makser jeg plattformen jeg er på. Når dette blir for tregt kjøper jeg nyeste plattform til en grei pris/ytelse. Nå sitter jeg på en q9650, 8GB DDR2 og sli 8800gtx. Dette drar det jeg har lyst til å spille i full HD. Det ser faktisk ut som jeg kan hoppe over en hel generasjon CPU osv før dette blir for treg til å spille på Har nvidia 9600 GT, og takk til alle som har svart også er til stor hjelp Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 De siste PCene min har jeg oppgradert på følgende måte. Først kjøper jeg det som gir en grei pris/ytelse på en plattform. Når neste generasjon kommer får jeg som regel forrige generasjons toppmodeller til en billig penge, så da makser jeg plattformen jeg er på. Når dette blir for tregt kjøper jeg nyeste plattform til en grei pris/ytelse. Nå sitter jeg på en q9650, 8GB DDR2 og sli 8800gtx. Dette drar det jeg har lyst til å spille i full HD. Det ser faktisk ut som jeg kan hoppe over en hel generasjon CPU osv før dette blir for treg til å spille på Har nvidia 9600 GT, og takk til alle som har svart også er til stor hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå