Uknuselig Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Etter at jeg har brukt webasto så vil ikke bilen starte. Det kommer rar klikke lyd og lysene på dashbordet blir svak. Start motoren går heller ikke rundt da. Må koble av batteriet å vente så funker det som normalt. Hva er galt? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Du må lade batteriet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Bruk av Webasto krever en del kjøring og/eller en del vedlikeholdslading av batteriet. Webastoen i seg selv går på drivstoff fra bilens egen drivstofftank, men start av denne og sirkulasjonspumpa bruker strøm i fra batteriet. Noe som resulterer i at om du bruker Webastoen regelmessig uten at batteriet får tjangs til å lade seg opp så risikerer du at batteriet har for lite strøm til å starte bilen. Eg har ikke konkrete tall i hodet, men bruker du Webastoen en morgen bør du kjøre bilen i minst 30 minutt før du parkerer den. Så har du kortere vei til jobb en dette så får ikke batteriet nok lading og over tid vil det bli utladet. 2 Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Er nok strøm på batteriet, har målt. Men alt klikker når jeg har brukt webasto. Og startmotoren går heller ikke rundt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Er nok strøm på batteriet, har målt. Men alt klikker når jeg har brukt webasto. Og startmotoren går heller ikke rundt. Hvordan har du målt? Å måle tomgangsspenningen er ikke bra nok. Og du sier lysa i dashbordet blir svake. Det tyder på at batteriet har lite strøm. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Ja men d va rart at æ fikk start etter at jeg kobla ut batteriet og satt d på igjen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Tyder bare på at det er i grenseland. Etter batteriet har "fått roa seg litt" kan det levere litt høyere startstrøm. Det kan være andre ting også men du bør få sjekka batteriet skikkelig. En ting du kan prøve er å skru på alt som bruker strøm (uten motor i gang) som lys, varmer, varmetråder etc. og måle spenninga mens alt det der er på. Husker ikke nøyaktig grensa på spenningen men under 12V så vil jeg tro du må ladew batteriet skikkelig med en egen lader (10+ timer). Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Ladet batteriet i natt. Fylte litt batterivann på det etter at det var fulladet. Satt det i bilen skrudde på vebastoen på 30 min, så startet bilen etter det så dere hadde rett, takk. Men jeg burde vel kjøpe nytt batteri? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Ja har du tappa batteriet så mye at du ikke får start har nok batteriet tatt permanent skade av det. Webasto som tapper batteriet er ikke noe uvanlig fenomen for folk vil gjerne ha varme i bilen og så lenge pumpe og vifte drar strøm fra batteriet og ikke utenfra så vil battet tappes så lenge det ikke er lengere kjøreturer mellom hver gang webastoen brukes. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Om du fortsatt kjører med batteri som du må fylle på vann selv så ville jeg ha bytta det ja. Jeg ville ha kjøpt det største batteriet jeg fikk plass til så blir det nok ingen startproblemer etter at du har brukt varmeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå