Paxinox Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Heisann godtfolk, Jeg vil ha hjemme PC'en ståendes på kontinuerlig i juletiden mens jeg er bortreist, og vil fra tid til annen ha muligheten til å starte programmer på pcen (små og store, som f.eks. notepad og World of Warcraft).. disse vil jeg da også ha mulighet til å skru av og restarte via fjernstyringen.. Er dette mulig? Første jeg kommer på er jo TeamViewer, men der holder vell ikke passordet/adressen i over 24/48 timer? Eller gjør den det? Støtter Teamviewer å vise/gi tilgang til å styre f.eks. karakteren i WOrld of warcraft via fjernstyring? Jeg skal ikke spille noe særlig, bare sjekke f.eks. ingame mailboksen.. så om 256 farger blir vist av spillet, går dette helt fint.. SÅ lenge det er mulig.. og ikke blir ubrukelig tregt.. Hvis ikke teamviewer anbefales her, er det noe annet som anbefales? Setter utrolig stor pris på hvaenn tips/hjelp folk har å komme med Endret 18. desember 2010 av sliten Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Mulig VNC fungerer over lengre tid? Alternativt kan du kanskje bruke dem om hverandre, "refreshe" den ene via den andre, hvis du skjønner? edit: eller kanskje logmein, som du kan få free trial på. Så lenge du bare trenger dete i juleferien så gjøre det vel neppe noe at prøveperioden er begrenset. Endret 18. desember 2010 av srbz Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg har brukt Crossloop til fjernstyring når jeg har fikset noen PC-problemer for familie som ikke bor lokalt. Du er nødt til å akseptere fjernstyringen, så det krever at noen er fysisk tilstede ved PCen som skal fjernstyres når du kobler deg på. Det finnes sikkert mange andre alternativ også...google er din venn Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Windows Remote Desktop (forutsatt at du har OS som støtter det) http://www.technize.com/3-ways-to-enable-remote-desktop-in-windows-vista-and-windows-7/ http://system-log.com/?p=345 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 LogMeIn Free kan brukes, evnt LogMeIn Pro om du vil ha flere funksjoner. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hvis man lager en konto på teamviewer vil man alltid ha tilgang til PCen, så man trenger ikke bruke passord til å logge seg på en andre PCen. Om du kun skal sjekke inboksen i WoW så skal jeg ikke si for sikkert, men det vil fungere, men det går treigt. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg pleier å bruke windows remote desktop til denne jobben, kombinert med en konto på www.no-ip.org slik at jeg har en adresse i stedet for en IP og forholde meg til. Må selvsagt legge inn et lite program på pcen som oppdaterer IPen på no-ip. Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg pleier å bruke windows remote desktop til denne jobben, kombinert med en konto på www.no-ip.org slik at jeg har en adresse i stedet for en IP og forholde meg til. Må selvsagt legge inn et lite program på pcen som oppdaterer IPen på no-ip. De fleste moderne routere støtter dynamisk DNS, men du må uansett ha en konto hos en tjenesteleverandør. Jeg bruker Netgear WDNR3700 router og www.dyndns.org som tjenesteleverandør. Du må videresende port 3389 til pc som skal fjernstyres. (denne pc bør ha fast IP, siden DHCP kan finne på å endre adressen) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Å åpne for RDP/3389 direkte til en lokal maskin er en sikkerhetsrisiko. Bruk tredjepartsprogramvare i stede for som LogMeIn eller TeamViewer. 1 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 LogMeIn er nok det enkleste å bruke.. Lenke til kommentar
Hole Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Er da ikke vanskeligere enn å starte opp TeamViewer, trykke på "Oppsett tilgang ved fravær ...". Der skriver du inn ønsket passord, som blir fast. Da skal også TeamViewer starte opp sammen med maskinen, så om du restarter PCen kan du koble deg til igjen. Gjelder bare å huske IDen, men du kan lage en TeamViewer-konto der du kan lagre IDen. Da er det bare å logge på den kontoen og koble til PCen hjemme. Om dette fungerer med WoW vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå