Gjest 123abc Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hei. Jeg er en 17 år gammel gutt som har vært sammen med en jente i litt mer enn et halvt år. Vi har prøvd å hatt sex en gang, men det gikk ikke fordi hun var for trang. Vi har sjekket litt på nettet i ettertid, og funnet ut til at det kan være en del grunner til dette. F.eks; hun var nesten ikke våt, vi hadde ikke noe forspill, hun var nervøs osv. Skjønner jo selvsagt i ettertid at dette måtte vi ha gjort noe med for at det skulle gå lettere, og det vil vi jo selvsagt gjøre neste gang vi prøver. Jeg lurer på om det er noe vi kan gjøre for at det skal gå lettere (bortsett fra det jeg har skrevet tidligere i teksten)? En annen ting er at hun syntes det var veldig vondt. Er det normalt at det gjør veeeldig vondt første gangen, eller har det med at hun ikke var våt osv å gjøre? Jeg har ikke fingret henne. Kan det gå lettere hvis jeg fingrer henne før vi har sex? En annen ting, nå er hun litt nervøs for å prøve igjen, i tilfelle det ikke skulle gå nå heller. Vi har snakket litt om det, og hun sier hun har veldig lyst til å ha det, men hun virker nervøs for å prøve igjen. Det er en god stund siden vi prøvde, så hun har fått mye tid til å "bli klar" for dette igjen. Jeg vil selvfølgelig ikke presse hun, og vil at hun skal få den tiden hun trenger. Hun er dog like nervøs for at det ikke skal funke, men hun har veldig lyst. Er det noe jeg kan gjøre for at hun skal bli tryggere angående dette? Kanskje sånn at hun vil prøve igjen? Håper på seriøse svar. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg synes da absolutt du skal fingre henne med en finger eller to eller tre før du prøver å putte inn snoppen. Da får du jo en grei føling med hvor våt hun er også. Lenke til kommentar
Gjest Hannah Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hei! Nå skriver du ikke noe i innlegget ditt om hvor seksuelle dere er med hverandre til vanlig, men sånn som jeg leser det virker det litt som dere går fra ingenting til full pakke over natta. Mange gjør kanskje nettopp dette, men spesielt hvis hun er redd og usikker kan det være lurt å ta det litt mer gradvis. Det er viktig at dere begge er klare for det og trygge på hverandre hvis du vil at det skal bli en fin opplevelse. Sex er så utrolig mye mer enn bare penetrering. Tror de fleste kvinner ville stemplet en elsker som kun la seg oppå henne og jokket inn og ut som utrolig kjedelig. Jeg skjønner at det er selve penetreringen som ofte regnes som å mister jomfrudommen, men det er langt fra det eneste man kan gjøre for at partneren skal ha det godt. Å bli godt kjent med kroppen hennes før du er inni henne er kun en fordel, og du kan bruke mye av det du lærer om hva hun liker også når dere har "ordentlig" sex. I og med at dere ventet et halvt år på forsøk nummer to, regner jeg med at det ikke skader å ta et par uker ekstra til dere begge er klare for å gå hele veien. Å si at hun har hatt "god tid til å bli klar" fordi det har gått et halvt år blir litt rart. Tid i seg selv trenger jo ikke ha noe med saken å gjøre, det kommer bare an på hva som har skjedd i hennes hode på det halve året. Siden hun fortsatt er ganske ung, er det en sjanse for at hun ikke føler seg klar uavhengig av hva du gjør, og da er det faktisk ikke noe annet du kan gjøre enn å godta det. Det KAN jo også være at hun mentalt ikke var klar sist halvår, men er det nå. Sannsynligvis er hun nok egentlig klar (hun sier jo at hun har veldig lyst), men mangler positive seksuelle opplevelser, føler seg redd, eller er kanskje ikke kåt nok. Det positive er at du kan gjøre noe med alt dette, men å bare vente passivt på at det skal skje kan ta laaang tid. Det første jeg synes dere skal jobbe med er trygghet. Å føle seg trygg og komfortabel med partneren er nok det aller viktigste for at hun skal klare å slappe av. Hvor komfortable er dere nakne sammen? Å bare kose/sove/holde rundt hverandre nakne er en lette måter å gjøre dette mer naturlig på. En lang, avslappende massasje slår sikkert også an. Det er kanskje ikke dette hun har problemer med i utgangspunktet, men det er jo uansett koselig. Dessuten er det mange unge jenter som er usikker på kroppen sin, så for henne å være sikker på at du elsker, tenner på, og synes kroppen hennes er perfekt før dere har sex, er iallefall en god idé, så slipper hun å ha den bekymringen i tillegg. Å bli kjent med hverandres kropper er også viktig, og er også en stor del av det å bli trygg på partneren i en seksuell sammenheng. Snakk sammen! Ta på, stryk, masser og kos med hverandre. Kvinnekroppen er full av erogene soner, jeg er sikker på at et raskt søk på Google gir deg mer informasjon om dem. Det er individuelt hvilke man foretrekker, så dere får prøve dere frem sammen. Du kan bruke munnen og hendene dine til å utforske disse sonene, eller selvfølgelig andre ting hvis dere føler for å bli kreative. Fjær og isbiter blir mye brukt her Når dere er trygge på hverandre, kan dere begynne å gjøre aktiviteten mer seksuell, foreksempel kan du kose med puppene hennes mens dere kliner, kysse henne nedover magen osv. Jeg er helt enig i at det er en god idé å fingre henne, gjerne på flere annledninger før dere går hele veien. Få henne til å hjelpe deg underveis, evt vise deg hvis du er usikker på hvor klitoris er, hvordan eller hvor hardt du skal gjøre det osv. I tillegg til at du gir henne nytelse lærer du også å tolke hennes signaler. La også henne ta på deg. Mange jenter er litt sjenerte når de skal håndtere en penis, fordi de ikke vêr helt om de gjør ting riktig. La henne få god tid til å bli vant til deg. Viktigst av alt; snakk sammen! Hvis hun synes orealsex er greit, er det supert å begynne med. Hvis du klarer å vente med å penetrere henne til kroppen hennes ber om det, får du mye igjen for det! Hvis der var noe som var uklart eller virket rart er det jo bare å spørre. 3 Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Her er en gutt som tar godt vare på jenta si jo Nice1! Likte veldig godt innlegget over her, gjør dere trygg på hverandre, ha andre seksuelle handlinger og ikke få alt til å handle om penetrering. Kos, kyss, beføl, lek! Er vanlig at det gjør MEGET vondt første gangen ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg