Zepticon Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hei, jeg har et ganske merkelig problem som jeg trenger litt hjelp med. Jeg har en Intel X-25M 80gb som jeg har Windows7 på. Disken og PCn har funket helt fint lenge og jeg har kjørt den i AHCI mode. I dag skulle ejg kjøre formatering på disken, så jeg satte i Memorystick, valgte den som 1. bootpriority i oversikten over harddisker, og kjørte install slik jeg har gjort før. Bios sto da i AHCI mode. Jeg slette så alle partisjoner på disken, og valgte å instalere på disken, jeg oprettet ingen partisjoner selv men lot installeringen ta seg av det. Når installasjonen da skulle restarte, fikk jeg opp det som vises på "boot" bildet. Maskinen vil ikke laste mer en dette, selv om jeg lot den stå lenge. Om jeg prøver å restarte maskinen vil den ikke laste bios eller noe da den fryser når den laster raidbiosen. Jeg resetter da CMOS, og maskinen booter som normalt. Instalasjonsprosessen fortsetter. Bios står da ikke lenger i AHCI mode. Installasjonen gjør seg ferdig og windows starter. Jeg setter da registerverdien for AHCI til 0 (bildet regedit), slik man skal når mann setter opp Raid elelr AHCI i etterkant av instalasjonen. Jeg reboooter, setter Bios til AHCI mode, men får samme skjerm som før (boot). Jeg resetter CMOS, go booter på nytt, uten problem, til tros for at registerverdien er 0. Jeg sjekker dette på nytt, og den står på 0. Jeg kjører da en Benchmark (se bildet) og får bedre verdier på målingene enn enn før jeg formaterte, og da hadde jeg på AHCI på hvodekortet. Så sjekker jeg om TRIM er påslått, og det er det (cmd bildet). Jeg har også installert Intel® Chipset Software Installation Utility, og Enhetsbehandlingen kjenner igjen Intel kontrollerne. Jeg prøver å oppdatere til driverne jeg finner på intel sin side, men får beskjed om at driverne til kontrollern allerede er oppdatert. Jeg har forsåvidt ikke noe problem med å bruke maskinen slik den er nå, men jeg bare hater at det ikke fungerer slik det skal, pluss at jeg vil ha TRIM som funker! Noen som veit hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Ja, helt enig, har ikke peiling på hva som kan være galt:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå