SirAmp Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Hei! Har fått et problem med nyinnkjøpt GIGABYTE RADEON HD5770 på Windows 7 Ultimate, driveren krasjer. HK er et Asus maximus formula, hadde fra før et Radeon HD 5450, som fungerer fint. har nyeste Catalyst. hvordan kan jeg løse dette? Endret 18. desember 2010 av SirAmp Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Slett driveren og installer på nytt, evt rull tilbake til forrige versjon. Siste versjon av CCC har støtte for kortene i 6000-serien og preview av nye catalyst UIen, du klarer deg uten siste versjon mao. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Takk for svar Glemte å nevne at jeg selvfølgelig har prøvd å reinstallere driveren. Men jeg kan prøve en eldre versjon ja. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Har nå prøvd en eldre versjon (den som fulgte med kortet) uten hell. Glemte også å nevne at krasjen skjer hver gang(hele tiden) booting går bra, men så fort man kommer inn i og prøver å gjøre noe i skrivebordsmiljøet (høyreklikke, åpne my computer, you name it) begynner den å krasje og henge, helt til maskinen etter noen minutter fryser helt Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Bah...har hatt lignende feil selv (med nVidia kort) og vet hvor hardt det suger. Avinstaller alt fra ATi/AMD og last ned/installer grafikkdriveren (uten CCC). Hvis det ikke funker: Sjekk at kortet sitter godt nok i hovedkortet. Har du kraftig nok PSU? Du kan ha fått et dårlig kort - har du mulighet til å teste det i en annen PC? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Har avinstallert alt ATI helt hver gang jeg har prøvd ny driver, uten CCC er desverre ikke en option da jeg bruker HDMI ut og er avhengig av overscan. Har sjekket og dobbeltsjekket at kortet sitter i HK, psu tror jeg skal være kraftig nok, Mist 500W som bare tar HK skjermkort, en SSD og cdrom, egen psu til resten. Har ikke mulighet til å teste det i en annen pc på stående fot, men skal vel kunne få prøvd det etterhvert. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Da er nok ikke PSU problemet. Du kan jo teste uten CCC for å fastslå/utelukke at det er problemet og installere det på nytt etterpå. Den eneste endringen du har gjort på systemet ditt før problemet oppstod er altså å bytte GPU/oppdatere drivere? Hvis det er tilfellet vil det være logisk å anta at problemet ligger i enten driver eller hardware(GPU)....ihvertfall slik jeg ser det. Jeg kommer ikke på noe annet, finner du ikke ut av det dukker det sikkert opp noen andre løsninger her etterhvert, du kan også forsøke et søk på google/innlegg på AMD sine support sider. Lykke til. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Jeg prøvde å formattere og reinstallere windows. Det fikset heller ikke problemet, begynner å tro at det er noe hardware trøbbel Endret 18. desember 2010 av SirAmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå