Senior47 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Hei! Vet ikke om dette er riktig gruppe, men prøver: Har Windows 7 med Virtual PC 2007 installert. På VPC har jeg installert ClearOS (en webserver/gateway - uten at det det er det viktigste...) Alt virker som det skal, bortsett fra at jeg ikke får tilgang til ClearOS fra andre maskiner på hjemmenettverket. I utforskeren på "hostmaskinen" - altså samme pc som VPC er installert på - dukker ClearOS opp og jeg får greit tilgang til delte mapper, mens på de andre maskinene i samme nett får jeg stort sett bare opp selve ClearOS navnet, men får ingen tilgang til delte mapper. Hjelper heller ikke å skrive ipadressen (\\192.168.1.x) Alle maskinene på hjemmenettet får tilgang til websidene (http:\\192.168.1.x) ( Brukte tidligere VMware hvor dette virket helt utmerket, men fikk ikke oppsettet mitt til å fungere i Windows 7 - derfor VPC 2007... ) Mulig litt uklart forklart, men... Noen som har vært borti lignende og har en løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå