syuk Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Hvilket studie på universitetet må jeg velge for å bli statsautorisert løvetemmer? Er det 3-årig eller 5-årig for å bli statsautorisert? Er det vanskelig å få jobb som det, føler det er mange øst-europeere som stjeler de jobbene..hmmmm Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Vil tro det tar litt lenger tid en å bli offentlig godkjent trapesoperatør, men du er til gjengjeld sikret en god lønn om du organiserer deg i NLtF. Lenke til kommentar
syuk Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Ja, det har du sikkert rett i, men ser at organsisasjonen ikke står så sterkt, kun 3 medlemmer. Håper på ei levelig lønn, får bare se. Takk for info! Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Bare hyggelig. Om du har problemer med å finne et passende studie så kan du starte med dyr som ikke er truede og avansere derifra. Ku for eksempel. Lenke til kommentar
syuk Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Hahaha, nå må du gi deg, mener du at jeg først skal bli en ku-temmer!? Jeg fant en katt i skogen, som trolig var en villkatt. Den har jeg temmet og den er jo så vidt jeg vet i "slekt" med løven. Jeg kan jo ikke ta med ei ku inn i sirkuset å få den opp på to bein. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Nei det kan du ikke. Kuer kan ikke en gang gå i trapper. Poenget er at om du ikke finner et passende studie så kan det være en fordel å begynne litt høyere og jobbe seg nedover. Høyskolen i Svolda har et kombinert Ilder & Løvetemmer kurs (Samkjørt siden dietten er lik, selv om volum varierer noe) men dette er et sommerkurs og kvalifiserer ikke til full autorisasjon. Ps: Jeg ville unasett organsiert meg. De har noen nyttige forsikringer. Lenke til kommentar
operg Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Ser dere har det gøy her! Lenke til kommentar
syuk Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Argh... Ja ja, for ta til takke med det i første omgang da, kanskje jeg er så heldig at de får et eget studie på NHH eller noe om ikke så mange år. Lenke til kommentar
syuk Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Ser dere har det gøy her! Hva insinuerer du? Dette er da en reell kunnskapsoverføring satt ut i praksis. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Kjenner en kar som er tiger-temmer på et fransk sirkus. Han har gått livets skole kan man si. Lenke til kommentar
syuk Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Kjenner en kar som er tiger-temmer på et fransk sirkus. Han har gått livets skole kan man si. Er sikkert vel og bra for han det, men for min del anser jeg ikke livets skole som adekvat opplæring i denne sammenheng(han hadde kanskje realkompetanse som meg, med min villkatt temming). Tror heller ikke Lånekassen går med på å støtte gjennom "livets skole". Endret 18. desember 2010 av syuk Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Har du tenkt på fagbrev? Lenke til kommentar
syuk Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Ja, eller noe i den duren. Svennebrev i Løvetemming blir det korrekte her tror jeg. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Argh... Ja ja, for ta til takke med det i første omgang da, kanskje jeg er så heldig at de får et eget studie på NHH eller noe om ikke så mange år. NHH har et studie i okse- og bjørnetemming.. Lenke til kommentar
syuk Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Nice, da hadde jeg kanskje fått avtroppende sentralbanksjef som foreleser! Men kanskje mest sannsylig at de legger en evt. løvetemmer-linje til Universitet i Agder, hvor man da lett kan ta praksisperioden i Dyreparken, evt. flakse rundt med tater-folk i Merano Sirkus. (Går jo ut i fra at det blir et profesjonsstudie, på lik linje med journalist/lærer-høyskoler osv) Kulere og mer magisk løvetemmer-pisk etterhvert som ansienniteten øker vil også da bli hverdagen min. Uff.... ja ja, er lov å drømme :-( Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Du kan jo begynne med å bli kattefører i forsvaret. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hvordan går man fram for å starte med løvetemming? hvis jeg kan legge til et spørsmål. Lenke til kommentar
syuk Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Var i Garden i min tid, og jeg orker ikke tilbake til noe sånt. Nå vil jeg heller omskoleres fra kontoret. Du som lurte på hvordan man går fram mot det å starte med løvetemming; Det kreves beinhard disiplin og jernvilje. En enorm, kanskje abnorm, forkjærlighet for katterasen. Har man så de rette personlige egenskapene inne, da er det bare å ta 2-årig mekanisk, og allmenn påbygg. Så er da cluet å finne et universitetsstudie.... Etter endt studie søker man fortrinnvis jobb i de store norske sirkusene, det sammenlignes gjerne i dag med å være mek.lærling som kommer offshore. Er man ikke fullt så heldig må du begynne hos de uorganiserte tater folkene, som Oslo losen til stadighet kjeppjager. Jeg MÅ virkelig begynne på et slikt studie snart, for naboene i gata mi er skikkelig sure på meg etter alle de kattene jeg har øvd meg på med pisken. Setter veldig pris på det om noen finner et relatert studie. Endret 18. desember 2010 av syuk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå