Gå til innhold

Hjelp med access/ oppdrag ledig

Anbefalte innlegg

Ønsker å få laget et program i access av noen som er meget dyktig i bruk av programmet. Grunnen til at jeg har behov for en meget dyktig person er at det da går raskere å få resultatet.

Det jeg trenger er: database for å legge inn flere brukere, som igjen kan legge inn kunder, med navn, adresse, mail osv

Disse data skal brukes i div dokumenter som skal lagres i databasen.

Skjermbilde 1 er: velg bruker, legg inn kunde eller hent gammel kunde

Skjermbilde 2 er: velg hva du skal gjøre med denne kunden? Velg via knapper om det skal skrives tilbud, faktura, søknad, osv

Antar jeg vil forstå hvordan dokumenter lages/ data bygges inn i dokumenter etterhvert.

Det aller beste er om dette lar seg gjøre slik at dette kan brukes online, da ikke nødvendigvis med access?

Tror tidsbruk for en person vil være effektivt 1 ukes arbeid?

Noen som melder seg for romjulsoppdrag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal skje når bruker velger 'faktura'?

Det aner meg at dette er litt mer enn en weekend jobb.

Har du vurdert kommersielle alternativer?

Mer enn weekend ja, kommersielle har jeg også kontaktet. Får se hva jeg velger.

Når bruker velger "faktura" skal data fra valgte kunde ramle inn, med henvisning til tidligere "tilbud", evt hvis det ikke er skrevet tilbud, så kommer selvsagt ikke dette med.

Dette oppdraget vil jeg tro er interessant pga litt kompleks oppbygging, men målet er at bruken skal være enkel og tidsbesparende.

Lenke til kommentar

. . . eller det vil være uinteressant siden det ikke akkurat er upløyd mark, dette . . . og av samme årsak er det kanskje smartest å kjøpe en ferdig løsning.

I motsatt fall bør du ihvertfall først bestemme deg for om du trenger en vanlig applikasjon eller en webapplikasjon. Deretter bør du tenke nøye gjennom det hele så du vet nøyaktig hva du trenger og ikke. Til slutt kan systemet implementeres, velg det verktøyet som passer til oppgaven og som utvikleren kan best.

Lenke til kommentar

Jeg vet nøyaktig hvordan det skal se ut, men det er vel det eneste også.

Håper noen har lyst til å prøve. Om det er web-basert eller ikke, er opp til den som evt vil se på dette.

Vel, da er det jo bare å få det ned på papiret :) Du kan jo poste i f.eks. PHP-gruppa også, hvis en webapp er ønskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...