danfredr Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 hei. Jeg velger å formatre windows (c:) og instalere redhat 9 men jeg er usikker på drivere. Finnes det linux drivere til disse maskin varene. Hvis det finnes drivere kan du eller dere skrive linken til Download siden ? CPU: AMD athlon XP 1700 1.46ghz SkjermKort: Navidia GF4 420 64mb LydKort: SoundBlaster LIVE NetverksKort: NIC Etherlink PCI 10 / 100Mbps - Bulk, 3C905CX-TXM HovedKort: MSI KT3V - hovedkort - ATX - KT333 Digital kamera: Canon PowerShot A50 Og jeg vet ikke hvor jeg kan laste ned WINe eller WINeX ? Takk på fårhond Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Ikke ta problemene på forkudd. Mest sansynlig fungerer alt av seg selv. 3d-drivere må du installere i etterkant selv. Les bergetuns post om apt-get i red-hat i en annen tråd (søk), og all installering blir en lek. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Search and you shall find. Wine(X) har blitt tatt opp mye i det siste. Athlon og hovedkortet fungerer garantert, har ikke erfaring med noe av det andre. GF4 kortet burde fungere, men du bør uansett laste ned nyeste drivere fra nvidia.com Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Heisann, kjekt å se at det er flere enn meg som velger å prøve seg litt frem med linux La inn SuSe jeg, fulgte MarcelSB sin guide som ligger på FAQ tråden, alt gikk veldig enkelt og alt fungerte så å si med en gang. Wine var allerede installert, så jeg installerte cs. Det gikk heller dårlig å spille, satt med ca 1 fps, men regner med det kommer av at skjermkortdriverene ikke er oppdaterte (jeg har ikke orket å gjøre det enda). Men om du vil prøve noe annet enn red hat er SuSe absolutt å anbefale Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hei! Velkommen til linuxverdenen Linux burde kjøre utmerket på din hardware. Det eneste som er verdt å bemerke seg er at du må installere nvidias grafikkortdrivere på egenhånd. Dette er fordi distributørene (RedHat, SuSE, osv...) ikke tar med disse driverne grunnet lisensproblemer Les NVidia guiden i FAQ'en :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Men finnes det programvare til (DigitalKamera) Canon PowerShot a50 i Linux ? Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 hei. Jeg velger å formatre windows (c:) og instalere redhat 9 men jeg er usikker på drivere. Finnes det linux drivere til disse maskin varene. Hvis det finnes drivere kan du eller dere skrive linken til Download siden ? CPU: AMD athlon XP 1700 1.46ghz SkjermKort: Navidia GF4 420 64mb LydKort: SoundBlaster LIVE NetverksKort: NIC Etherlink PCI 10 / 100Mbps - Bulk, 3C905CX-TXM HovedKort: MSI KT3V - hovedkort - ATX - KT333 Digital kamera: Canon PowerShot A50 Og jeg vet ikke hvor jeg kan laste ned WINe eller WINeX ? Takk på fårhond Hei, En kompis av meg har nokså likt oppsett. Spesielt CPU + Grafikkort. Han dualbooter med Win2k og Slack 9. Nvidia har meget gode Linux drivere til kortene sine. Den skal de ha for!!! - Og det har jeg sett med egne øyne. Han får bedre fps i q3 arena i linux enn han gjør i windows. :smile: Dette er ikke så unormalt i grunnen på spill som også finnes til Linux. Derblant også RTCW. Winex spill vil på den andre siden gå endel tregere. Men utrolig med winex er det faktum at så mye funker så bra som det gjør der da . Lenke til kommentar
devnull Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Digital kamera: Canon PowerShot A50 Det er støtte for dette kameraet i KDE 3.1 i alle fall. Har PowerShot G3 selv, og det fungerer uten problemer. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Digital kamera: Canon PowerShot A50 Jeg fikk for noen dager side A70-en min til å funke, og A50-en burde ikke være noe problem. gphoto2 ordner den saken Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Takk får gode og raske svar. Nå er jeg en Linux bruker harware.no er det beste Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 velkommen til linux miljøet Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Takk får gode og raske svar. Nå er jeg en Linux bruker harware.no er det beste Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Takk får gode og raske svar. Nå er jeg en Linux bruker harware.no er det beste Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 jeg skulle bare teste noen funksjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå