Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rødt lys ut av headphone inngangen

Anbefalte innlegg

Har et problem med headset inngangen, den har vært herpa en stund, med kun en høytaler i headsetet som har fungert. Nå lyser det derimot rødt ut av inngangen, og høytalerene fungerer heller ikke, noe de alltid har gjort. Noen som vet hva som kan være galt? Like før jeg sender den til reperasjon.

Noen som vet hvor lang tid acer ca. bruker på reperasjon av pc?

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et problem med headset inngangen, den har vært herpa en stund, med kun en høytaler i headsetet som har fungert. Nå lyser det derimot rødt ut av inngangen, og høytalerene fungerer heller ikke, noe de alltid har gjort. Noen som vet hva som kan være galt? Like før jeg sender den til reperasjon.

Noen som vet hvor lang tid acer ca. bruker på reperasjon av pc?

Lyser det rødt ut i midten av kontakten? Det kan hende det er snakk om en kombinert digital/analog utgang. Sjekk kontrollpanelet om du har aktivert digital lyd (SPDIF), og i såfall, sett den tilbake til analog.

Lenke til kommentar

Headsetet/høyttalerene fungerer ikke. Bruker trådløst internett så tror ikke det har med det å gjøre.

Det er mest sansynlig optiske lekasjer. Kanskje det kommer fra DVD-drevet? Har du brukt DVD/ RW-plater på den?

Det fungerer ikke pga optiske lekasjer? Og det skal komme av at man brenner dvd-plater?

Lyset kommer fra dioden i s/pdif senderen inni kontakten, og brukes ved å koble til en optisk kabel. Det har ingenting med det elektriske i kontakten å gjøre, da det er en dobbelkontakt.

Lyset skal egentlig bare komme når det er noe i kontakten (sitter en føler der), så at den lyser konstant tyder på at føleren er skadet.

Lenke til kommentar

Dette skjedde med min Acer også. I mitt tilfelle så var det fordi jeg hadde byttet til fiberoptisk bredbånd, og lekasjer fra det som forplantet seg inn i hovedkortet.

En quick fix er å gå over til skjermet TP-kabel. Men på sikt, så bør du ringe til de som leverer internett til deg, og kreve ett nytt modem.

Waaaaaaaaaaaaaaaaaa.... Er det noe som tror dette?! Håper du tuller nå altså.

Uansett for å ikke lage en unødvendig innlegg. NEI Fiberkabler kan ikke LEKKE, de kan IKKE forplante seg i et hovedkrot og Skjerming på TP-Kabel har ingen verdens ting med dette å gjøre og det har heller ikke internetleverandøren din. Det er rett og slett PCen som har SPDIF innebygget, noe som kort sagt er Digital lyd over optisk fiber. Les mer på wikipedia..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Waaaaaaaaaaaaaaaaaa.... Er det noe som tror dette?! Håper du tuller nå altså.

Minner meg om noe jeg leste i et HIFI-blad for noen år siden. Det var en "guru" der som skulle forklare hvorfor man "måtte spille inn" forsterkere. Jo, det var elektronene i loddingene som måtte falle inn i riktig bane...

Greit å ha litt basiskunnskap før man prøver seg uten støttehjul.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Headsetet/høyttalerene fungerer ikke. Bruker trådløst internett så tror ikke det har med det å gjøre.

Det er mest sansynlig optiske lekasjer. Kanskje det kommer fra DVD-drevet? Har du brukt DVD/ RW-plater på den?

Det fungerer ikke pga optiske lekasjer? Og det skal komme av at man brenner dvd-plater?

Lyset kommer fra dioden i s/pdif senderen inni kontakten, og brukes ved å koble til en optisk kabel. Det har ingenting med det elektriske i kontakten å gjøre, da det er en dobbelkontakt.

Lyset skal egentlig bare komme når det er noe i kontakten (sitter en føler der), så at den lyser konstant tyder på at føleren er skadet.

Ah, takk for svaret, var nok det jeg var ute etter. Noen måte å reparere dette selv eller må den til reperasjon? Vet du hvor lang tid acer pleier å bruke på slike reperasjoner?

Lenke til kommentar

Var endel finurlige forklaringer her :)

Det trenger ikke være slik at det røde lyset lyser bare når noe er plugget i, dette tror jeg varierer fra implementasjon til implementasjon. Men hvis det "plutselig" har blitt slik så stemmer nok det som blir sagt litt lenger opp her.

Min umiddelbare tanke er at selve pluggen har løsnet fra hovedkortet. Den trenger ikke være helt løs da den sannsynligvis er festet med plastikk i tillegg til loddepunktene, men hvis det er brudd i koblingene så vil det bli dårlig med lyd. Derimot er jeg redd for at evt reparerende instans vil være litt uvillig til å reparere dette vederlagsfritt da det nok er slitasjefeil. Er det jo en kjent feil ved produktet vil jo problemet stille seg anderledes. Men det høres litt ut som en "rykk og napp"-feil.

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...