sind-esp Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Hei Fikk for noen veker siden altibox i hus, problemet er at det trådløse signalet fra altiboxen er dårlig, pga stor avstand. Tenkte derfor å koble inn den gamle ruteren i altiboxen for å så flytte ruteren nærmere pcen og få bedre signal. Får kontakt med ruteren, men den er begrenset. Ruteren er av merket "Netgear" er innstilt på WEP kryptering mens altiboxen har WPA kryptering (vett ikke om dette har no å si?). Er det noen som har peiling på ka som er grunnen til at nettet er begrenset (Gul trekant)? Takker på forhånd for svar! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Så du kjører samme SSID på begge trådløsdingsebomsene dine? Hvis ja på det: Da må du ha samme type kryptiering og kode på begge trådløsdingsebomsene dine! Men! De skal ha forskjellige kanaler for best ytelse. Da med et mellomrom på 3-4 kanaler. Har ikke gjort dette selv på denne måten. Men det er jo akkurat det samme. Har lekt meg med WDS og to trådløse routere som utvidet mitt trådløse signal på samme kanal. Der den ene routeren er "trådløs" og trenger ikke noe vanlig LAN kontakt. adFKmasdfklfmdklf Men alikevell! Prøv det jeg skrev ovenfor. Lenke til kommentar
sind-esp Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Hva er SSID? Når eg prøver å la windows "fikse" problemet ender eg opp med at pcen tar opp signalet fra altiboxen istedenfor ruteren. Prøve eg mao. å logge på ruteren vil signalet bli begrenset. Har prøvd å deaktive det trådløse nettet innpå "mine sider", men får fremdeles begrenset tilgang. MEN, når det er sagt er det en del instillinger på mine sider under "ruter" eg ikke har fikset på, pga eg ikke vett hva som skal stå. Utdrag: Avansert LAN Intern IP: 192.168.x.x Intern nettverksmaske: 255.255.255.0 DHCP Første IP 192.168.1.x Siste IP 192.168.1.x Lease tid x Portviderekobling Eksterne porter Interne porter Navn Type Fra Til Fra Til Intern ip "Ny rute?" (link) DMZ-host 192.168.1.x Der x er ulike verdier brukeren, dvs eg kan plotte inn Endret 17. desember 2010 av sind-esp Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 ta kontakt med kundesenteret får dem til å sette altiboxen i bridge mode. Så er det bare din egen router som blir brukt.... Lenke til kommentar
sind-esp Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 ta kontakt med kundesenteret får dem til å sette altiboxen i bridge mode. Så er det bare din egen router som blir brukt.... Okay, får prøve det, tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå