Oleleh13 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Hei Har da tengt og kjøpe polo som førstegangsbil da jeg ser att jeg kan få en 96 modell til rundt 15 tusen kroner. og er en ganske billig bil. har lyst og satse på 1.6 motoren men er ikke sikker. en kompis har en honda civik 16 ventiler, som går faktisk utrolig godt iforhold til bensinforbruket. men den er mye eldre og koster mer og forsikre og har nesten ikke utstyr. Det jeg har tengt litt på er. både polo og civik er framjulsdrift. og ALT går. men hvor lett ting er vet jeg ikke. lurer på og satse på en slik polo, men og sette inn en civik motor med kasse. men hvordan blir der med kraftoverføringer og slikt da? er nok lettest og skifte motor på en bakjulstrekker. polo er ikke akkurat den sprekeste bilen.. civiken er mye sprekere, men kjøregleden er ikke mye og prate om. jeg har ikke så all værden med peiling, og min far har mest peiling på motorbytte av eldre biler og jeg har ikke spurt ham enda. han er utdannet mekaniker og kan bistå om det blir realisert og ikke er noe spesielt vanskelig og la seg gjøre. og hvordan blir det med og få den godkjent? og hvordan blir forsikringen på den da? etter motorbytte osv. om jeg må bygge om, og sveise inn innerskjermer og alt osv. da blir det og irritere seg med full gass istede. har ett helt verksted til disposisjon hele året rundt. der jeg har ett par mopeder stående og. god venn med eieren og får gjøre alt der gratis og får deler til bil etc mye billigere en andre plasser. Noen som har noen formeninger? eller erfaring? vil også høre deres meninger om polo/golf etter 1990. Takker for svar og inlegg. formeninger og svar som diskriminerer/plager/eller andre negative ting blir rapportert og slettet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Må da være langt enklere og finne en sprek VW-motor og sette inn i den enn og få mekket på plass noe som ikke har noe slektskap med bilen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Nå er dette en stund siden, men jeg kjøpte meg en splitter ny Polo i 1997-1998 og jeg mener å huske at 1.6literen hadde 75HK'er men at de også hadde en 1.4l 16V Sport med 100HK'er. (er sistnevnte jeg hadde) Se om du finner en 1997-1998 Polo 16V Sport 100HK'er Disse er ikke så veldig vanlige, men dem går overaskende bra. En Polo 1.6 75HK'er er treig i avtrekkeren synes jeg og en 16V sport er ett mye friskere alternativ. Er du blottet for motorspesifikasjoner så mener jeg dem har en 1.4l 60HK'er også. Lenke til kommentar
Oleleh13 Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Nå er dette en stund siden, men jeg kjøpte meg en splitter ny Polo i 1997-1998 og jeg mener å huske at 1.6literen hadde 75HK'er men at de også hadde en 1.4l 16V Sport med 100HK'er. (er sistnevnte jeg hadde) Se om du finner en 1997-1998 Polo 16V Sport 100HK'er Disse er ikke så veldig vanlige, men dem går overaskende bra. En Polo 1.6 75HK'er er treig i avtrekkeren synes jeg og en 16V sport er ett mye friskere alternativ. Er du blottet for motorspesifikasjoner så mener jeg dem har en 1.4l 60HK'er også. jeg har ikke rotet meg så forferdelig mye innen Vw dessverre i spesifikasjoner eller annet info. jeg ligger mest under Volvo og Bmw. og vet da dessverre lite om småbiler. men så ønsker jeg att når jeg nå om noen måner skal ut i jobblivet og ha meg en bil. og forsørge meg selv uten penger fra lånekassen. så skal det gå and og finne seg ett skikkelig alternativ for bil som er ganske billig og eie og kjøre! og samtidig ikke ser ut som en ganske gammel kjedlig bil, og Polo har jo ganske mye bra utstyr og er små, men likevel greit romslig inni for meg. blir ikke noen bil for og ha i mange år. men kanskje nærmere ett år for og komme meg skikkelig økonimisk på beina og spare til en litt sværere bil. vist jeg da ikke er lei av polo. selfølgelig er ikke polo den raskeste bilen, men di holder jo følge med fartsgrenser, og gjerne mer en det. har nå funnet ut at det er jo egentlig rimelig og kjøpe nye deler til polo. og det finnes mye du kan bytte på bilen for og få den til å se litt mer atraktiv ut, som lykter og felger. samt ha på sideskjørt osv. og jeg synest selv att di kler litt og bli jålete. men er også enkelt og ha den orginal. Jeg skal sjekke opp den bilen du nevnte, og blir glad når jeg hører det finnes andre muligheter innen kategorien polo. jeg likte god 16 ventils motoren. får se hva jeg kan hoste opp for en slik bil du snakker om, og hva di ligger på. takker for svar. Må da være langt enklere og finne en sprek VW-motor og sette inn i den enn og få mekket på plass noe som ikke har noe slektskap med bilen. Tja du har jo rett i det. skal undersøke den delen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå