Gå til innhold

Fps`en ustabil!

Anbefalte innlegg

Når eg spiller GTA III og Hitman 2 så skjer det noke rart.. Hastigheten på spillet stiger og synker som ei berg og dal bane! FPS ligg først på 60, og så blir det slow-motion aktig.. Veldig vanskelig å spille som du sikkert skjønner!

har prøvd med forskjellige drivera, nVIDIA til både lyd-kort og skjerm-kort drivere. Eg har og sulla rundt med innstillingane på spillet, og 1024x700 er like bra/dårlig som 800x600.. Bruker windows xp pro..

Mine Specs:

Pentium 4

ge force 4 64mb

2,2 ghz

512 mgb ram

Er evig takknemlig dersom dette ordner seg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at et eller annet program som ligger i bakgrunnen plutselig bestemmer seg for å bruke neeesten all prosessorkraften (****** ta gator!). Avslutt alle unødvendige program før du spiller, og, hvis du har 2000/xp, gå til oppgavebehandling - prosesser - og se hvem som eventuelt bruker 90% av CPU mens du ser på det tomme windows-skrivebordet. Slik er det hos meg, hver gang jeg starter maskina på nytt så dukker en prosess som heter "gain_trickler_29820(noen tall)" opp, og bruker jevnt 90% av CPU! Hater det! Men den finnes visstnok i to versjoner: noen ganger starter en prosess som heter GMT - den bruker ikke noe CPU kraft, men etterhvert SLUKER den ramen!

MØkk!

Det kan hende er årsaken :)

Lenke til kommentar
"]Det kan være at et eller annet program som ligger i bakgrunnen plutselig bestemmer seg for å bruke neeesten all prosessorkraften (kjøss ta gator!). Avslutt alle unødvendige program før du spiller, og, hvis du har 2000/xp, gå til oppgavebehandling - prosesser - og se hvem som eventuelt bruker 90% av CPU mens du ser på det tomme windows-skrivebordet. Slik er det hos meg, hver gang jeg starter maskina på nytt så dukker en prosess som heter "gain_trickler_29820(noen tall)" opp, og bruker jevnt 90% av CPU! Hater det! Men den finnes visstnok i to versjoner: noen ganger starter en prosess som heter GMT - den bruker ikke noe CPU kraft, men etterhvert SLUKER den ramen!  

MØkk!

Det kan hende er årsaken :)

Skulle ikke prøvd med en runde spybot eller no lignende?

Lenke til kommentar

Problemet forekommer også når eg spiller Mafia.. Det er desse 3 spilla som "hakker" litt.. Spill som Quake og UT2003 kjører glatt, og Warcraft III går på skinner. Kanskje det har noe med 3d-motoren å gjøre?

Det kjører ingen programmer i bakgrunnen, som eg veit om iallefall.. Har defragmentert ørten ganger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...