ThomasW89 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Hei, jeg har en vanlig jobb som jeg skatter av. Men skal i tillegg begynne å selge endel vedsekker og satse litt innen det også. Jeg må vel da bli selvstendig næringsdrivende og melde fra mye jeg tjener på vedsalget og skal skatte av det. Men er det mulig å melde seg som selvstendig næringsdrivende og i tillegg ha en vanlig jobb som jeg skatter av? Eller må jeg opprette et firma og sette meg selv som sjef? Noen som har peiling på dette? Jeg vet dessverre alt for lite, link gjerne til noen gode sider om du kan det Tusen takk for all hjelp og tips =) Lenke til kommentar
pixl Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Halla. "Det er ikke noe problem å ha lønnsinntekt og samtidig drive enkeltpersonforetak ved siden av. Forutsetningen er da at du varsler skattekontoret om at du har både lønnsinntekt og næringsinntekt. Du må i alle tilfelle kontakte skattekontoret for å fastsette antatt inntekt og dermed også hvor mye du bør betale i forskuddsskatt." Sjekk her og generelt på Bedin.no. Her står mye bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå