konduktans Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Arbeidslogg Endret 17. desember 2010 av conflict Lenke til kommentar
Vaktmester'n Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Dette kan bli bra. Har du tenkt å drive den med et eksternt power supply? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Hovedsakelig ikke. Har et lite ønske om å få tak en ordentlig GX280-PSU, og bruke den, men må ta til takke med den eksterne enn så lenge. De 160W som er i 280'n originalt er ikke særlig mye, men håper virkelig at den klarer å drive et radeon HD3450 eller liknende, slik at jeg forhåpentligvis kan spille av litt 1080p på boksen ^^ Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Veldig tøft prosjekt. Ser jo nesten ut som en alternativ versjon av Xbox 360. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Absolutt. BTW, er du mr anki, som lage masse fancy pc-er en liten tid tilbake? Er btw usikker på hva jeg skal gjøre med maskinen. Har lyst til å lakkere, men har hverken plass eller tid :/ Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Nei, jeg er ikke Mr Anki, men jeg driver med modding. Du kan jo sjekke ut prosjektet mitt i signaturen. Du burde vente med lakking til du har en bra plass å gjøre det på. Ute er ikke et alternativ på denne årstiden da lakken fryser før den tørker. Endret 21. desember 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Ahh, det kunne jo faktisk hende ^^ Tror jeg venter til sommeren, evt til jeg får ny leilighet me å lakkere. Har lakkert i garasje på vinteren før, og det fungerte OK, men utendørs er bare å glemme. Har du/dere forslag til noe morsomt jeg kan gjøre med maskinen? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Lakken herder best i varme, og den ender oftest opp sterkere. Hva tenker du på med morsomt ? Om du tenker på programvare for media så er jeg litt blank. Trenger selv tips til det. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 XBMC er jo en soleklar kandidat. Det fungerte IKKE på GX270, som jeg forsåvidt solgte for 1000 kroner. Har fått meg 2x pcer til nå, men veit ikke noe om specs på den ene(utenom 1 GB DDR2-minne og ett eller annet skjermkort med VGA og DVI). Den andre er Athlon XP6400, GeForce 7600GS og 1 GB DDR-ram, og skal funke som server, så fort jeg lærer meg windows server Legger ut bilde og specs av de nye morosakene snart Har forøvrig også fått meg nytt tastatur. Hadde den dritten her før, men har fått meg et par sånne, og det ene kan være til salgs/bytte, om jeg får et interessant tilbud Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hadde et stk av den du hadde før, og det er noe av det værste jeg noen gang har hatt. Elendig kvalitet, så dårlig at når jeg trykket på det så bøyde tastaturet seg nedover på midten. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 Mhm! Det er forferdelige greier. Vurderer faktisk å levere det på siba igjen og si at det er noe galt med det. Heldigvis er det nye Dell-tastaturet mitt solid som bare det. Gode taster, feeling og lyd er det også OT: Jeg har trukket visdomstann. Det gjør vondt. Det er synd på meg! Lenke til kommentar
Vaktmester'n Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Fin julegave du fikk av svogeren din Hvis det er en standard ATX kasse så har du jo mange muligheter for oppgradering av boksen i fremtiden. 2,5" 5400 rpm hd er definitivt litt tregere enn 3,5 7200 rpm hd, men mye mer stillegående. Byttet ut min WD 320gb 3,5" 7200 rpm med en WD 320gb 2,5" 5400 rpm. Ble kvitt alle "knatre" lydene. Den blir perfekt sammen med en SSD systemdisk. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Ja, er veldig fornøyd med gaven! Eneste er at det har vært et helvete å få det til å fungere. Fikk ikke Intel-kortet til å fungere, så har gitt opp det, og satt hovedkortet fra serveren i HTPC-en. Er et herk å få det til å fungere. Jeg har nemlig 5x 512 MB DDR-brikker, og veit ikke hvilke av dem som fungerer. Tross alt dette klarte jeg etter mye mas å få installert Ubuntu og XBMC på maskina i går, og det funket supert(GUI funket, testet ikke lyd, video eller bilder). Denne fantastiske forandringen foregikk mens alt var montert i serveren. Når jeg satt HK, GPU og RAM inn i HTPC-en, la jeg merke til at systemdisken bråket. Veldig. Så nå må jeg legge inn dritten på nytt, og håpe at den andre disken holder. SLIT! Heldigvis er jeg smart nok til å legge OS og filer på forskjellige disker, så når ubuntu føkker seg til igjen(noe det garantert kommer til å gjøre), så mister jeg ikke filmer og musikk lagret på disken I tillegg er disken som inneholder filene formatert i FAT32, slik at Windows også klarer å lese den. Systemdisken i Linux er jo EXT4, og det klarer ikke Windows å lese. Hah Kommer forøvrig en liten update snart med bilder av ferdig system og ubuntu med XBMC. On a side note: Jeg har prøvd å fikse strømforskyningen som hører til GX280, og kjøpte i den anledning tre nye kondensatorer til hele 15 kr(!!). Den fungerer ikke nå heller, så jeg gir opp. Får vente til det dukker opp en i elretur-haugen. Hvis noen av dere kommer over en slik PSU, og donerer den til meg, så skal dere få ekstrem heder og ære i arbeidsloggen! Lenke til kommentar
Vaktmester'n Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 På Ubuntu CDen følger det med et program som heter Memtest86+. Dette programmet er perfekt for å teste minnebrikkene dine. Du velger Memtest86+ i bootmenyen på CDen. Det holder med 1gb RAM til HTPC. Jeg har 5-600mb ledig og jeg bruker Win7 (svært tweaket og alt mulig skrot er skrudd av). Personlig liker jeg Linux veldig godt, men støter altfor ofte på problemmer med drivere til hardware og hvis du har ATI/AMD skjermkort...glem Linux. Det er lettere å konfigurere fjernkontroller også i Windows med programmer som LM Remote KeyMap og EventGhost. Til Ubuntu kan du installere et program som heter Remastersys. Dette programmet lager en installasjons CD av din eksisterende installasjon. Det funker akkurat som en vanlig Ubuntu installasjon, men når du er ferdig er alt som da du tok backup. Sparer mye tid da du slipper og sette opp alt på nytt Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Har hørt om memtest86 før, og sett det i menyen, men aldri tatt meg tid til det. Hvor lang tid tar det egentlig? Liker Linux bedre enn Windows, men som du sier så er det ikke helt modent enda. Takk for tipset om Remastersys. Det var en veldig god idé Lenke til kommentar
Vaktmester'n Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Memtest kjører helt til du avbryter det. Jeg fant feil på den første ram brikka jeg hadde. Trodde jeg hadde PSU problemmer, men det viste seg at det var RAM brikka som var defekt. Teste 1GB RAM tar kanskje 10-15min per syklus. Åssen skjermkort kjører du i Ubuntu nå? Jeg prøvde Ubuntu på min HTPC boks. La inn ATI sine egene drivere, men grafikken ble helt forferdlig. Jeg hadde en HTPC før med Nvidia skjermkort og det funka helt utmerket. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 GeForce 7600 GS med DVI->HDMI ut. Fungerer egentlig ganske så bra. Maskinen er på ingen måte rask, men den er helt super til å spille av f.eks rippede filmer og serier. Det som er så bra imho er at den klarer å 1080p desktop og XBMC. Det ser SINNSYKT mye bedre ut enn 1366x768 på LED-tven min Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Spennende! Har en GX150 her, tror den het det.. Gleder meg til neste update, om det kommer en til da Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Jada, jada. Mas mer a! Hehe. Neida, det kommer etter hvert. Har ikke skjedd stort, iom at jeg ikke har fått tak i PSU :-( Er dog i forhandlinger om en, og da blir det party:D Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Jada, jada. Mas mer a! Hehe. Neida, det kommer etter hvert. Har ikke skjedd stort, iom at jeg ikke har fått tak i PSU :-( Er dog i forhandlinger om en, og da blir det party:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå