displacement Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Hei, Jeg blir ikke sterkere i benkpress, og jeg tror det kan ha noe med teknikken å gjøre. Jeg trener hjemme, og har derfor ingen spotter som kan hjelpe meg med avløft m.m. Dette gjør at skulderbladene mine ikke kommer i riktig posisjon (tror jeg), som vel er ganske viktig? Finnes det noen alternative øvelser som jeg kan bytte ut benkpress med? Jeg trener Stronglifts 5x5. - displacement Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Brystpress i maskin? Vanskelig å gjøre "feil" der, og du trener bra. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) http://www.iform.no/pub/art.php?id=40 Last ned excel fila til det programmet, tast inn maxløft og du får opp hva du skal trene de neste ukene. Fungerer ikke det, gjør du mest sannsynlig noe feil, fordi det er som de selv sier: Dette er et benkpress program som gir deg GARANTERTE styrke økninger hvis du følger det som står skrevet her Funket ypperlig for min del. Endret 17. desember 2010 av MrLG 1 Lenke til kommentar
displacement Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Ja, det er vel mulig å prøve det. Jeg fant forresten en bra artikkel av Børge Fagerli ('Få større brystmuskler nå!'), og det viser seg at jeg har altfor bredt grep. Jeg beklager forresten at jeg ikke sendte deg linken til Stronglifts 5x5, Diskutant, jeg har ikke vært her på en stund. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Nei, går fint det! Har fått den nå, så Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Trent lenge uten pause/deloading? Det er ikke nødvendigvis best å presse seg til utmattelse hver gang. Sjek ut artikkelen om autoregulering av Børge Fagerli. Autoregulering skal visst være ekstra gunstig for pressøvelser hvor det er lett å stagnere. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 kanskje teknikken din også er dårligere, gjerne film og legg ut tipper du trener for tongt, og ender opp til failure, noe man ikke skal gjøre. Eller er du en av de som spretter stanga i brystet og rett opp igjen? ha 2-3sek stopp i bunn. Er det i toppen av løftet du sliter med? isåfall er det viktig og være sterk i tricepsen for og benke mye. varianter av benkpress er bra, eks benkpress med kloss. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Triceps kan som sagt også være en flaskehals her. Prøv å legg til en øvelse som dips for triceps og tren tungt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå