pravss Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Produkt: Fujitsu Siemens Scaleo T og Scaleoview s19-1 Windows XP (usikker på versjon) Problem: Har en gammel stasjonær som jeg vil ha i bruk som en offline arbeidsstasjon hjemme. (Prokrastinering utgår nå. Evt selges høystbydende.) Ved oppstart fungerer alt i begynnelsen tilsynelatende normalt. Skjermbilde som vanlig, når Windows er lastet og i oppstartsfase, popper det opp en infoboks med teksten "Analogue". (Forbindelse: DVI på skjerm, analog inn på tårnet) Etter noen minutters bruk (har ikke brukt stoppeklokke) forsvinner skjermbildet, og skjermen går i svart. Trykker jeg på Menyknappen på skjermen, så dukker ikke den opp (slik den gjør før skjermen går i svart). Trekker jeg ut kabelen fra tårnet, så går det noen knappe sekund, så kommer det opp "No signal - Going to sleep" Skrur jeg av og på skjermen, kommer Fujitsu Siemens-logoen som vanlig, "analogue"-boksen dukker opp, og bildet er tilbake i 0,5 - 3 sekunder før den går i svart igjen. På-knappen lyser stadig grønt om jeg ikke rører den. Drar jeg ut kabelen, så blir den oransje når den går i dvale. Har forsøkt to kabler (DVI-analog), feilen følger. Har forsøkt å endre oppløsning fra 1280x1024 til 1024x768 (den vil ikke bruke alternativ midt i mellom.. 1154x???) Via infoknappen i skjermmenyen får jeg opp en grå boks med følgende info: S19-1 serienummer 1280x1024 63KHz / 59Hz H+ / V+ Analogue Tar i mot alt av gode, velmente tips og råd som kan hjelpe meg å få arbeidsplassen i heimen opp og gå.. Synes det er for ille å kassere skjermen, så lite brukt som den er, om den egentlig ikke er problemet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå