Spaz Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Nå har jeg fått et hyggelig svar. Jeg sendte mail for å spørre hvilken ukedag pakkene ble sendt fra Oslo til Databutikken (husker fra tidligere at alle pakkene blir samlet på godssentralen i Oslo og sendt til databutikken en bestemt dag hver uke). Det ser faktisk ut som Databutikken følger med på denne tråden. Jeg fikk dette hyggelige svaret. "" Hei! Det har jag dessvärre ingen aning om. Men jag skall försöka lösa Ditt ärende så snart jag får in skärmen hit. Tack för att du postade rättningen på HW.no Med vänliga hälsningar/Best Regards Tobias Olsson Returavdelningen "" Lenke til kommentar
alfern Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det ser faktisk ut som Databutikken følger med på denne tråden. Er nok sikkert derfor de har forandret tonen helt nå..... Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 nå vet ikke jeg helt hvordan ting er i sverige/hos databutikken.com.. har tidligere hørt det er en møkkabutikk uten like.. En kamerat kjøpte en Eizo 19' skjerm på komplett, brukte den i 2-4 dager og fikk sendt den tilbake til komplett uten problemer i det hele tatt! Derfor det heter angrerett, så i Norge er jeg nærmest 100% sikker på at man kan bruke varen og sende den tilbake uten problematikk.. så sant varen fungerer da.. --alexio Selvsagt. Ingen bryr seg vel om det er en brukt vare de får med seg hjem? Nei du. Ingen vare som er åpnet har du rett til å returnere den. Her handler det om ordbruk. Angreretten har ikke noe med om du er misfornøyd med skjermen. Det er hvis du angrer økonomisk på kjøpet. Har du brukt skjermen er det bare rett og rimelig at den ikke får returneres som om den skulle være ny. Jeg ville ikke stolt på en butikk som tok tilbake brukte varer.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Be Databutikken sette seg inn i angrerettloven. Man har 14 dager å bestemme seg på om man vil beholde produktet eller ikke. At produktet ikke kan være brukt er det reneste tøv. Selvsagt må produktet være brukt for at man skal finne ut om man vil beholde produktet eller ikke. Det er desverre feil. Synes du varen er elendig går det på enten garanti (kan være noe feil) eller godwill (leverandøren er redd for ryktet sitt.) Returretten kompenserer for det du ikke får gjort i butikken. Nemlig vurdert varens fysiske form. Det er ikke lett å se hva man kjøper på bilder. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Be Databutikken sette seg inn i angrerettloven. Man har 14 dager å bestemme seg på om man vil beholde produktet eller ikke. At produktet ikke kan være brukt er det reneste tøv. Selvsagt må produktet være brukt for at man skal finne ut om man vil beholde produktet eller ikke. Det er desverre feil. Synes du varen er elendig går det på enten garanti (kan være noe feil) eller godwill (leverandøren er redd for ryktet sitt.) Returretten kompenserer for det du ikke får gjort i butikken. Nemlig vurdert varens fysiske form. Det er ikke lett å se hva man kjøper på bilder. Er du sikker på dette? Alle andre er i den mening at man kan benytte seg av angreretten etter å ha brukt et produkt Lenke til kommentar
jokki Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvis de følger med på denne tråden kan de vel gi meg 300 kr rabatt hvis jeg handler igjen på databutikken.com. kansje jeg sender en mail til angående hovedkortet som viste jeg å være et A7V8X i stedet for et A7V8X Delux som var 300 kr dyrere. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Hvis de følger med på denne tråden kan de vel gi meg 300 kr rabatt hvis jeg handler igjen på databutikken.com. kansje jeg sender en mail til angående hovedkortet som viste jeg å være et A7V8X i stedet for et A7V8X Delux som var 300 kr dyrere. Bestilte du et Deluxe hovedkort, betalte for et Deluxe hovedkort og fikk et non-deluxe hovedkort? Da har det sikkert skjedd en feil under pakking eller lignende. Send en mail til du, så kanskje det løser seg? Lenke til kommentar
Junta Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det er desverre feil. Synes du varen er elendig går det på enten garanti (kan være noe feil) eller godwill (leverandøren er redd for ryktet sitt.) Returretten kompenserer for det du ikke får gjort i butikken. Nemlig vurdert varens fysiske form. Det er ikke lett å se hva man kjøper på bilder. Les om Angrerettloven her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...54/1024140584.0 F.eks. Når angreskjemaet ikke følger med Dersom selgeren ikke har gitt alle opplysninger som kreves og angreskjema ikke følger med, er fristen inntil 3 måneder. Regelen gjelder også dersom skjemaet ikke er korrekt utfylt av selgeren. Mottar du likevel opplysninger og skjemaet fra selgeren innen 3 måneder etter at varen ble levert, begynner 14 dagers angrefrist å løpe fra den dagen du mottar opplysningene og skjemaet. Dersom selgeren ikke har gitt opplysninger om angreretten, er angrefristen uansett 1 år. Junta Lenke til kommentar
jokki Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Hvis de følger med på denne tråden kan de vel gi meg 300 kr rabatt hvis jeg handler igjen på databutikken.com. kansje jeg sender en mail til angående hovedkortet som viste jeg å være et A7V8X i stedet for et A7V8X Delux som var 300 kr dyrere. Bestilte du et Deluxe hovedkort, betalte for et Deluxe hovedkort og fikk et non-deluxe hovedkort? Da har det sikkert skjedd en feil under pakking eller lignende. Send en mail til du, så kanskje det løser seg? Det stemmer det. Har sendt mail før. Ingenting skjedde. Kansje jeg gjør det igjen. Lenke til kommentar
simenp Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Angrerett er supert... har en kollega her ved universitetet som kjøpte seg et hovedbord hos de for en stund siden, angret, men de sa at det ikke gikk an. Henviste til garantien da varen var defekt, men til og med da gikk det 3 mnder før han fikk pengene tilbake på konto. Og jo, du kan angre uansett grunnlag. Om du ikke liker fargen, eller er misfornøyd med vekten, spiller ingen trille. Står ingen steder at du trenger å forklare deg angående angreretten. Så sant varen er i samme stand/tilnærmet samme stand, så kan du levere tilbake på hvilket som helst grunnlag. En rambrikke som ikke har de overklokkingsegenskapene du er interessert i, kan fint leveres tilbake. Uansett må de påvise slitasje eller skade som forringer produktet. Lenke til kommentar
lorhan Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg kjøpte en Samsung 21" CRT skjerm fra Databutikken for ca. 1 uke siden. Jeg var ikke fornøyd med bildekvaliteten og vil benytte meg av 14 dagers angreretten. Jeg fikk dette svaret: "Hej Du kan bara ångra köpet av skärmen om den är oanvänd. Om den är oanvänd går det bra att göra en ny returbegäran på vår hemsida, annars ska den skickas till www.infocare.no för åtgärd. Med vänliga hälsningar/Best Regards xxxx xxxxx Avdelningsansvarig Returavdelningen!" Jeg har brukt skjermen i 2 dager. Det han sier er altså at jeg bare kan returnere skjermen hvis den er ubrukt. Er dette riktig eller blir jeg lurt her? Hei ! Jeg sitter å leser innlegget ditt og svarene som er sendt inn. 14 dager angrefrist gjelder hvis Databutikken har sendt med skjema for som omhandler Angrerettsloven. Denne skal være utfylt av butikken med når den er sendt, adresse, ordrenr etc. Er ikke dette skjema vedlagt gjelder vanlig 3MND ANGRERETT! Sjekk her for innformasjon www.odin.dep.no. Mvh Hans Petter Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Takk for alle svar og tilbakemelding. Nå ser det ut som denne saken løser seg ganske raskt. Jeg sendte mail til Databutikken i går for å høre om skjermen var kommet fram (ble innleveringsregistrert i Oslo for en uke siden og etter det har jeg ikke hørt mer). Jeg fikk denne mailen nettopp nå: ---------------------------------------------------------------------------------- Hei! Skjermen kom in idag. Håller på med den just nu.. Du hade varit lite våldsam med påsarna till kablarna...men det är fixat. Jag har mailat Ekonomiavdelningen att de skall betala ut pengarna till dig. Med vänliga hälsningar/Best Regards Tobias Returavdelningen ---------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Nå er jeg frustrert. Jeg er på ferie på vestlandet og har ikke hatt tilgang til internett før i dag. Jeg sjekket nettbanken min og databutikken har IKKE satt inn penger på min konto. Jeg skjønner ikke hva databutikken tjener på å svindle kundene på denne måten. De får bare dårlig rykte samtidig som de taper masse på det. Til slutt sitter jeg igjen som vinneren i denne saken uansett. Det er ihvertfall siste gang jeg handler PC-utstyr derfra Lenke til kommentar
torrence Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 hei hei. tror jeg må være verdens ENESTE fornøyde databutikken.com kunde! fikk rett skjerm til rett tid til rett pris ( Nec Multisync Fe950+) Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 hei hei. tror jeg må være verdens ENESTE fornøyde databutikken.com kunde! fikk rett skjerm til rett tid til rett pris ( Nec Multisync Fe950+) Joda, det går greit å motta varer fra Databutikken, men de er elendige på retursaker Håper for din skyld at det ikke skjer noe med skjermen, så du blir nødt til å sende den tilbake til databutikken Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Nå har jeg endelig fått en giroblankett og har fått refundert mesteparten av beløpet. Jeg mener jeg har krav på å få tilbake hele kjøpesummen (produktet + frakt). Databutikken selvfølgelig uenig i dette . "" Hej. Fraktkostnaderna är det du som står för när du benyttjar angreretten. Du har fått återbetalt köpeskillingen för själva varan. Med vänliga hälsningar/Best Regards Christoffer Karlsson Avdelningsansvarig Returavdelningen "" Skjermen kostet 5009kr og frakten kom på ca. 350kr. Totalsummen jeg måtte betale ved oppkrav var 5366kr. Det er vel slik at jeg skal få tibakebetalt alle 5366 kronene. Det er jo bare ved retur/tilbakesending at jeg må stå for fraktkostnadene selv Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Du har en ren angrerett.. dem kan ikke sette sine egne vilkår i det hele tat. Simon Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Fikk denne mailen 25. August: " Hej. Fel av mig. Jag gick efter de regler som gäller angrerett i Sverige när jag besvarade ditt mail. Du har givetvis rätt i detta och vi gör en utbetalning på det resterande beloppet. Med vänliga hälsningar/Best Regards Christoffer Karlsson Avdelningsansvarig Returavdelningen " Nå er det 5. september og jeg har fortsatt ikke fått tilbakebetalt restbeløpet. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det vil ta deg nogle måneder Spaz.. Simon Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Det vil ta deg nogle måneder Spaz..Simon Tro det eller ei. Jeg sjekket nettopp nettbanken min og Databutikken har betalt inn resten av beløpet i dag. Endelig ferdig med denne saken og databutikken for godt. Blir aldri aktuelt å handle derfra igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå