Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Runking med kamerater


Vetle96

Anbefalte innlegg

En liten anekdote om åpenhet og dobbeltmoral.

 

Eg og en kamerat dro på en fest hvor eg ikke kjente noen, men han kjente de fleste. De fleste var klar over at han var homofil, men ingen var klar over at eg var bifil. Av en eller annen grunn havnet en liten gruppe av oss i en diskusjon rundt homofili, sex og alt det som hører til. En av de mest interesserte, en gutt, tydeligvis godt frempå, spurte meg direkte med et flårete smil om eg skulle hjem til kameraten min etterpå og pule. "Nei", sa eg, "vi er bare venner". "Ja, men han er jo homo og du er bi?" spurte han og smilte godt. Dama, tydeligvis, som satt ved siden av såg stygt på han. Eg lot spørsmålet henge litt i luften før eg lente meg litt frem og spurte "Er du virkelig hetero?". Han nikket ivrig for som for å avvise enhver tvil. "Så da skal du hjem med hun der", mens eg pekte på ei venninne av dama hans, "og pule da? Dere er jo begge heterofile? Eg la merke til hvordan du såg på henne tidligere i kveld...". Han og dama fikk det veldig travelt. Eg traff spikeren på hodet, for å si det slik.

 

Poenget i historien er at de aller aller fleste er nysgjerrige på det som har med sex å gjøre, uavhengig av kjønn eller legning. Jo mer "unormalt" det er, jo mer ivrige blir de. Men ingen ønsker å vise det til sine venner, men alkohol hjelper veldig. Jo mer lystig lag det er jo mer kan du oppdage om dine venner. Men mange, spesielt gutter, er redde for å bli avslørt som homofile. Så om noe på en eller annen fjern måte kan hinte frempå at de kanskje kunne vært homo så tar de sterkt avstand til det. Og dermed er det også veldig sjeldent at slike ting blir diskutert i det åpne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor vanlig det er. Jeg og noen venninner gjorde det iallefall sammen for mange år siden (separat, men i samme rom, that is), lenge før vi visste hva det egentlig var vi gjorde. Vi er fortsatt venner, men har aldri nevnt det for hverandre de siste årene når vi har vært klar over hva det var :ph34r:

Endret av indiska
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det der er noe av det ekleste jeg har lest på lenge. Nei,nei,nei, det er IKKE normalt!

 

Hadde en av mine kompiser foreslått noe sånt, så hadde jeg antakelig gitt han en skikkelig omgang juling! Makan. Det hadde vært det vennskapet ihvertfall

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det er ikke lite overraskende eg bemerker meg at de fleste her konkluderer med at det ikke er normalt basert på egen mening om saken.

 

"Eg synes det er ekkelt. NEI DET ER IKKE NORMALT."

 

Skylapper lenge leve.

 

Og hvilken rett har du til å heve deg over alle andre bare fordi du måtte mene å være mer politisk korrekt ? Dette er et diskusjonforum, hvor sist jeg skjekket, er en slagmark for å ytre egne meninger. Om du ikke liker andres standpunkt betyr ikke nødvendigvis at alle har tatt på skylappene. TS spurte, og fikk svar.

 

Forøvrig bør det ikke komme som noen stor overraskelse at dette mildt sagt er sært og lite almennt akseptert på noen som helst slags plan. Om du føler deg støtt fordi du liker å nappe løken til kompiser for så være, bare hold deg langt unna meg.

Lenke til kommentar

Også? Tenk hvor mange jenter som overhodet ikke ville tatt på noen av de guttene som klenger seg på... men det gjør jo ingenting for det er jo "som det skal være"... Den eneste forskjellen fra om en gutter tenner på "deg" (gabbe og skrujernet) og du ikke vet det. Og at du vet det, er netopp det at du vet. Det kan jo gjerne være den beste vennen din igjennom 10-15-20 år, som aldri har vært bortpå deg engang. Og kun fordi personen endelig tar mot til seg, og stoler nok på deg/dere til å si det, så er det forferdelig. Det er jo ikke sånn at "nå vet du at jeg liker deg, kom hit så skal jeg gi deg en BJ"... Jeez.

 

Nai, som jeg sa i en PM, så er det forholdvis vanlig, hvorvidt man runker hverandre flere ganger, aner jeg ikke. Selv så er jeg bi, og har ingen problemer med det, og hvis jeg tenker tilbake på alle jeg hørte om, så, og... vel... gjorde det med fra min tid på ungdomsskolen, så er det et veldig ensidig utvalgt her. Tror jeg må bruke begge henda og føttene for å telle hvor mange jeg vet om som har gjort dette, men som siden aldri har rørt en gutt. Var vel et svar i et ungdomsblad jeg leste engang "5/6 av 10 har gjort noe, eller fantasert om eget kjønn". Who knows, føler det er relativt vanlig jeg gitt.

Endret av Stoddart
  • Liker 3
Lenke til kommentar

@ vycan

 

Fordi jeg er heterofil, ikke ikke homo. Derfor. Jeg tiltrekkes av jenter. Sexuelle handlinger med gutter er bare frastøtende og ekkelt imo (om jeg deltar, eller ser på). Syns du det er rart at folk som ikke er bi eller homo tenker slik?

 

@Stoddart

 

Er det at du vet det, og tankene som kommer rundt det som er ekkelt. Om en kompis er ''hypp'' på meg vil jeg helst at han holder det for seg selv, så jeg slipper å ha slike tanker i hodet. Er jo det at du vet det som er ekkelt. Det man ikke vet har man ikke vondt av.

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Jeg tror det er mer normalt enn hva folk tror, og flere har nok venner som har gjort noe lignende, selv om de ikke har fortalt om det. Jeg har aldri gjort noe lignende selv, men både har og har hatt venner som har prøvd, og da spesielt i de tidlige tennårene. Og det skal mer til for å være homofil enn å berøre eller suge litt på en annen manns kjønnsorgan. Man er ikke homo- eller bifil bare fordi man velger og prøve ut noen av de tingene der.

 

Selv har jeg aldri hatt interesse av å prøve noe sånt, men ser ikke på det som negativt om noen velger og gjøre det.

 

 

Homofil venn = Like flott som en heterofil venn

Homofil mann som vil ha seg med meg = Et veldig fint kompliment, selv om jeg må skuffe den personen, da det ikke er helt min greie. Jeg er både utrolig kjekk, snill og hyggelig, og derfor vil både menn og jenter ha seg med meg, noe jeg forstår veldig godt. Og om noen vil ha seg med meg, jenter eller gutter, er det bare et kompliment...i allefall for min del.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

@ vycan

 

Fordi jeg er heterofil, ikke ikke homo. Derfor. Jeg tiltrekkes av jenter. Sexuelle handlinger med gutter er bare frastøtende og ekkelt imo (om jeg deltar, eller ser på). Syns du det er rart at folk som ikke er bi eller homo tenker slik?

 

@Stoddart

 

Er det at du vet det, og tankene som kommer rundt det som er ekkelt. Om en kompis er ''hypp'' på meg vil jeg helst at han holder det for seg selv, så jeg slipper å ha slike tanker i hodet. Er jo det at du vet det som er ekkelt. Det man ikke vet har man ikke vondt av.

 

Svarer på begge punkter. Det er ikke rart at folk som ikke er bi eller homo tenker slik, men det finnes de som ikke er bi/homo som har gjort mye rart, og som ikke bryr seg.

 

Joda, men hvorfor skal du begynne å tenke på den måten, det er jo faktisk ingen forskjell fra før og etter han forteller det. Han vet at du er str8, og da er det jo null poeng i å prøve seg, i motsetning til en god del hetero som prøver seg på jenter som gir utrykk for at de ikke vil, så har de fleste homofile/bifile vett nok i hodet til å ikke prøve seg på gutter som har gitt utrykk for at de ikke ønsker noe. En annen ting, som jeg selv har opplevd er: Jeg falt for en jeg ble kjent med, personen ga utrykk for at han var str8, etter å blitt gode venner, så fant jeg ut, at han kunne likesågreit være den første jeg fortalte det til, så jeg fortalte han det, da turte han og åpne seg litt også... Det er dessverre litt mer komplisert å være bi/homo enn str8 -.-

Lenke til kommentar

@ vycan

 

Fordi jeg er heterofil, ikke ikke homo. Derfor. Jeg tiltrekkes av jenter. Sexuelle handlinger med gutter er bare frastøtende og ekkelt imo (om jeg deltar, eller ser på). Syns du det er rart at folk som ikke er bi eller homo tenker slik?

Det er poenget mitt, selv om en eventuell kompis vil ha deg, betyr ikke det at noe kommer skje uten at du selv vil det.

 

Er det at du vet det, og tankene som kommer rundt det som er ekkelt. Om en kompis er ''hypp'' på meg vil jeg helst at han holder det for seg selv, så jeg slipper å ha slike tanker i hodet. Er jo det at du vet det som er ekkelt. Det man ikke vet har man ikke vondt av.

 

Jeg for min del tror ikke jeg hadde gått rundt å tenkt over det så mye. Ei heller hadde det ført til vemmelse å tenke på det, men folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...