Solid Snail Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 PC. Trenger jeg å si at det er bedre grafikk? Mus og tastatur? Men for å ikke svi av atter en fanboykrig, Ps3 eiere kan gledet seg, spillet er et av de bedre jeg har spilt Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg har PS3, men PC-versjonen er uansett å foretrekke . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det er litt sjukt. Xbox 360 har lite grafikk-kraft men 512 mb Vram. PS3 har to ganger grafikk-kraften men bare 256 mb vram. Det er derfor like bra eller bedre teksturer gir dårlig fps på Ps3 og ikke Xbox 360. Spill som opprinnelig ble laget for 360 vil omtrent alltid virke dårligere på Ps3 med mindre de bruker mindre textur oppløsninger. Fordi textur kvalitet trenger masse Vram. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det er litt sjukt. Xbox 360 har lite grafikk-kraft men 512 mb Vram. PS3 har to ganger grafikk-kraften men bare 256 mb vram. Det er derfor like bra eller bedre teksturer gir dårlig fps på Ps3 og ikke Xbox 360. Spill som opprinnelig ble laget for 360 vil omtrent alltid virke dårligere på Ps3 med mindre de bruker mindre textur oppløsninger. Fordi textur kvalitet trenger masse Vram. Morsommen. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Det er litt sjukt. Xbox 360 har lite grafikk-kraft men 512 mb Vram. PS3 har to ganger grafikk-kraften men bare 256 mb vram. Det er derfor like bra eller bedre teksturer gir dårlig fps på Ps3 og ikke Xbox 360. Spill som opprinnelig ble laget for 360 vil omtrent alltid virke dårligere på Ps3 med mindre de bruker mindre textur oppløsninger. Fordi textur kvalitet trenger masse Vram. Kanskje du skal sette deg litt bedre inn i ting før du sier slikt PS3 og XB360 har begge 512MB RAM til sammen. PS3 har 256MB VRAM, og 256MB vanlig RAM. Xb360 kan låne av VRAMen sin og bruke den som system RAM, som fører til at den på en måte har 512 MB dynamisk delt mellom CPU og GPU. PS3 har ikke et kraftigere grafikkort enn XB360, men med litt (mye) tweaking, kan cell prosessoren avlaste GPU litt. Dette er dessverre noe utviklere ikke utnytter maksimalt, fordi det er en kjempejobb å gjøre det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Ja er vel slik du sier det.men av erfaring så har Vram mer å si enn ram på teksturer. men jeg skal la det ligge. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Øh, jeg snakker ikke en gang om teksturer, jeg snakker om at du tar feil angående hvilken hardware som er i maskinene. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) PS3 og XB360 har begge 512MB RAM til sammen. PS3 har 256MB VRAM, og 256MB vanlig RAM. Xb360 kan låne av VRAMen sin og bruke den som system RAM, som fører til at den på en måte har 512 MB dynamisk delt mellom CPU og GPU. Det er riktig. Xbox360 har 512MB UMA minne der 0-480MB minne kan brukes til GPU'en avhenig av hva spillet gjør eller hva utviklerene vil bruke minnet til (32MB er reservert til OS'et). GPU'en i PS3 kan låne fra XDR minne slik at PS3 ikke har noe særlig mindre minne for teksturer. Men her blir det vanskeligere å utnytte minnet og OS'et til PS3 reserverer også noe mer minne. Xbox360 har også 10MB eDRAM for framebufferet. Endret 21. januar 2011 av MistaPi Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Var ikke klar over at PS3 kunne låne litt minne fra VRAM også. Man lærer alltids noe nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg