Gå til innhold

Mass Effect 2 får bedre grafikk på PS3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Det er litt sjukt. Xbox 360 har lite grafikk-kraft men 512 mb Vram. PS3 har to ganger grafikk-kraften men bare 256 mb vram.

 

Det er derfor like bra eller bedre teksturer gir dårlig fps på Ps3 og ikke Xbox 360.

 

Spill som opprinnelig ble laget for 360 vil omtrent alltid virke dårligere på Ps3 med mindre de bruker mindre textur oppløsninger.

 

Fordi :) textur kvalitet trenger masse Vram.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Det er litt sjukt. Xbox 360 har lite grafikk-kraft men 512 mb Vram. PS3 har to ganger grafikk-kraften men bare 256 mb vram.

 

Det er derfor like bra eller bedre teksturer gir dårlig fps på Ps3 og ikke Xbox 360.

 

Spill som opprinnelig ble laget for 360 vil omtrent alltid virke dårligere på Ps3 med mindre de bruker mindre textur oppløsninger.

 

Fordi :) textur kvalitet trenger masse Vram.

Morsommen.

Lenke til kommentar

Det er litt sjukt. Xbox 360 har lite grafikk-kraft men 512 mb Vram. PS3 har to ganger grafikk-kraften men bare 256 mb vram.

 

Det er derfor like bra eller bedre teksturer gir dårlig fps på Ps3 og ikke Xbox 360.

 

Spill som opprinnelig ble laget for 360 vil omtrent alltid virke dårligere på Ps3 med mindre de bruker mindre textur oppløsninger.

 

Fordi :) textur kvalitet trenger masse Vram.

Kanskje du skal sette deg litt bedre inn i ting før du sier slikt :p

 

PS3 og XB360 har begge 512MB RAM til sammen. PS3 har 256MB VRAM, og 256MB vanlig RAM. Xb360 kan låne av VRAMen sin og bruke den som system RAM, som fører til at den på en måte har 512 MB dynamisk delt mellom CPU og GPU.

 

PS3 har ikke et kraftigere grafikkort enn XB360, men med litt (mye) tweaking, kan cell prosessoren avlaste GPU litt. Dette er dessverre noe utviklere ikke utnytter maksimalt, fordi det er en kjempejobb å gjøre det.

Lenke til kommentar

PS3 og XB360 har begge 512MB RAM til sammen. PS3 har 256MB VRAM, og 256MB vanlig RAM. Xb360 kan låne av VRAMen sin og bruke den som system RAM, som fører til at den på en måte har 512 MB dynamisk delt mellom CPU og GPU.

Det er riktig. Xbox360 har 512MB UMA minne der 0-480MB minne kan brukes til GPU'en avhenig av hva spillet gjør eller hva utviklerene vil bruke minnet til (32MB er reservert til OS'et).

GPU'en i PS3 kan låne fra XDR minne slik at PS3 ikke har noe særlig mindre minne for teksturer. Men her blir det vanskeligere å utnytte minnet og OS'et til PS3 reserverer også noe mer minne. Xbox360 har også 10MB eDRAM for framebufferet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...