Stoltenberg Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg har en sak gående hos TV2 sumo sin support, men prøver her samtidig. Det er slik at jeg klarer fint å spille bluray, youtubes 720 og 1080p helt uten problemer, men når jeg er inne på Sumo og har høy oppløsning der, så hakker det og lyden er ikke synkron. Synes dere ikke det er rart at videoer på youtubevideoer med høy oppløsning og bluray-avspilling fungerer utmerket, men ikke tv2 sumo? En 1501P ser slik ut: OS: Windows 7 Home Premium 64bit CPU: Intel Atom Processor D525 Dual Core RAM: DDR3 SO-DIMM 2GB CHIP: Intel NM10 GPU: Next-Generation NVIDIA ION(GT218-ION) Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg mener tv2 sumo bruker Silverlight? Det støtter ikke skjermkortet, så da må CPUen dekode videoen. CPUen er for svak til dette, så da vil det hakke og lyden går ut av sync. Dette var status for ca et år siden. Mulig Silverlight har kommet med noen oppdateringer på dette området. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 (endret) Jeg mener tv2 sumo bruker Silverlight? Det støtter ikke skjermkortet, så da må CPUen dekode videoen. CPUen er for svak til dette, så da vil det hakke og lyden går ut av sync. Dette var status for ca et år siden. Mulig Silverlight har kommet med noen oppdateringer på dette området. Etter det jeg forstår så er GPU-støtte implementert i Silverlight 4, men da må det aktiveres på serverside. Jævlig rart hvis TV2 Sumo ikke har aktivert dette på sin server. TV2 Sumo er jo en typisk HTPC-kanal, og slike pc'er har ofte en ytelse som krever at GPU'en benyttes ved dekoding. Endret 21. desember 2010 av BagBiter Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Det er ikkje problem for SUMO, det er tross alt din pc som jobber med saken. Problemet er att din media pc ikkje bruker gpu til dekode. Vist silverlight støtter dette må du bare sette det opp. Og vist det er som obergeru mener att gpuen din ikkje støtter dekoding i silverlight så er det cpu som MÅ ta all last og ein atom er jo ikkje stort kraftigere enn den trengs får å brukest i pc.. Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Så hvordan setter man slikt opp i Silverlight? Andre stand-alone mediespillere får jeg fint til å bruke gpu (de som har denne innstillingene). Jeg har ikke siden her nå, men mener å ha lest at dette er en innstilling som går på serverside, og ikke klientside. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Noen oppdatering ang dette ? Funderer selv på å gå for samme oppsett, men er dessverre uaktuelt hvis TV2 sumo ikke går glatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå