Windoge Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Har i snart en uke kjørt rundt i en Renault Megane med et merkelig startproblem. Dersom jeg går fra bilen uten å låse den, for så å starte den igjen etter en liten periode, så vil ikke bilen starte med mindre jeg låser den opp og igjen med sentrallåsen. Tror det er startsperren som fjusker, men hva kommer dette av? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Har i snart en uke kjørt rundt i en Renault Megane med et merkelig startproblem. Dersom jeg går fra bilen uten å låse den, for så å starte den igjen etter en liten periode, så vil ikke bilen starte med mindre jeg låser den opp og igjen med sentrallåsen. Tror det er startsperren som fjusker, men hva kommer dette av? Hadde det vært min bil, ville jeg tatt den til et merkeverksted for å få lest av koder. Kan spare deg for myyyye bryderi, og burde ikke koste mange hundrelappene. Er det elektronikkproblem så er det ganske sannsynlig at et merkverksted kjenner til problemet. Startsperrer er ikke noe morro når de tuller seg. Starter den, men dør, eller bare vil den ikke starte? Går startmotoren greit? Kjenner ikke til hvordan Renault sine startsperrer funker, men av de jeg har vært borti så vil de starte, men dør etter få sekunder. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Det skal være sånn. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Dette er en av de første startsperrene på disse bilene. Den deaktiveres via den "fjernstyrte" sentrallåsen, og aktiveres når motoren stoppes. Litt nyere har brikke i nøkkelen som leses av når motoren startes og er dermed urelatert til sentrallåsen. Problemet med denne typen startsperre du har er at du bør helst bytte batteriet i nøkkelen en gang i året i vertfall selv om batteriet tilsynelatende er i orden. Hvis batteriet blir dødt en dag så vil du ikke kunne starte motoren, og det er ikke noen fordel langt hjemmefra. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Har i snart en uke kjørt rundt i en Renault Megane med et merkelig startproblem. Dersom jeg går fra bilen uten å låse den, for så å starte den igjen etter en liten periode, så vil ikke bilen starte med mindre jeg låser den opp og igjen med sentrallåsen. Tror det er startsperren som fjusker, men hva kommer dette av? Hadde det vært min bil, ville jeg tatt den til et merkeverksted for å få lest av koder. Kan spare deg for myyyye bryderi, og burde ikke koste mange hundrelappene. Er det elektronikkproblem så er det ganske sannsynlig at et merkverksted kjenner til problemet. Startsperrer er ikke noe morro når de tuller seg. Starter den, men dør, eller bare vil den ikke starte? Går startmotoren greit? Kjenner ikke til hvordan Renault sine startsperrer funker, men av de jeg har vært borti så vil de starte, men dør etter få sekunder. Hvis det skal være sånn er saken grei, men vet hva du mener med mye bryderi. Jeg hadde en tidligere BMW E36 som hadde problemer med sentrallåsen. Dette førte til at ikke alle dørene ville låse seg opp, noe som førte til at bilen ikke ville starte i det hele tatt. Tok ganske lang tid å finne ut av problemet, som viste seg å være startsperren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå