Ravenous Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Beklager om denne havner i feil del av forumet! Min venninne har en Asus eee pc, som hun nettopp har hatt inne på reperasjon hos en av expert sine verksteder. Hun sendte den inn for et gåent batteri. Egentlig skulle hun bare spørre om hun fikk kjøpe et nytt batteri via expert, men de på butikken hadde anbefalt henne å sende inn laptopen. Etter 8 uker fikk hun den tilbake, hvor de under tvil hadde gitt henne et nytt batteri (egentlig ikke under garanti, men de hadde latt den gå) og skiftet hovedkort. Straks hun startet pc'en hjemme, så hadde hun fått opp noen feilmeldinger i Windows, husker ikke i forbifarten hva det kunne være, men broren hennes (IKT driftsoperatør) fikset det. Det var visst ikke noen alvorlige systemfeil. Kan finne ut hva det var om det er viktig for saken. Så etter ei uke, funker plutselig ikke halve skjermen. Er det noen som vet om hun har noen rettigheter for å få erstatning fra expert her? Laptopen funket flott før innsending, var kun problemer med batteri+strøm, og ingen problemer med laptopen kun på strøm. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Det at skjermen dør kort etter reparasjon er ikke uvanlig. Dette kommer som oftest av transporten når PCen får seg en hump og en bomp for mye. Det er ikke unormalt med systemfeil etter hovedkortbytte heller ettersom de fleste verksteder ikke rører HDD pga kundens innhold. Kunden får selv kjøre recovery slik at drivere blir installert på nytt. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Det er nok ikke mye annet du kan gjøre enn å levere maskinen inn til service igjen. Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Det at skjermen dør kort etter reparasjon er ikke uvanlig. Dette kommer som oftest av transporten når PCen får seg en hump og en bomp for mye. Det er ikke unormalt med systemfeil etter hovedkortbytte heller ettersom de fleste verksteder ikke rører HDD pga kundens innhold. Kunden får selv kjøre recovery slik at drivere blir installert på nytt. Ja, problemene med systemfeil ble fikset, er kun det med skjermen som stusses på nå. Antar det blir en ny kamp med expert. Men når du sier at at det ikke er uvanlig at skjermen dør under transport - har du vært mye borti dette, og hva kundene da kan kreve av butikken? Vi håper jo på at expert vil være medhjelpelige, men vil bare høre oss litt rundt hva vi muligens kan forvente oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå