galaxy13 Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg har en Topcom WBR 754sg trådløs router. Hvordan lukker jeg det åpene nettverket? Prøver å logge meg inn som ADMIN med passord admin. Men kommer ikke inn. Prøver resett-knappen bak, men hjelper ikke. Skal kabelen kobles direkte mellom PCen og routeren eller via modemet slik at jeg har tilgang til nettet? Må jo taste inn IP-adressen. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 hvis du kommer så langt som at du blir spurt om brukernavn og passord har du gjort alt riktig til nå. så er det bare å finne brukernavn og passord. De er case sensitive standard tror jeg er admin admin Lenke til kommentar
lain Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Du skal koble pcen direkte inn i en av lan portene på den tråløse routeren. Just log in via your browser username: admin password: 1234 Du kan evt prøve å resette hele på nytt. Press and hold the reset button on your router for about 10 seconds. This will reset the memory and clear all entered data (communication settings, changed password data, etc..) Lenke til kommentar
galaxy13 Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 hvis du kommer så langt som at du blir spurt om brukernavn og passord har du gjort alt riktig til nå. så er det bare å finne brukernavn og passord. De er case sensitive standard tror jeg er admin admin Takker for svar. Men jeg kommer ikke inn med brukernavn: admin og passord admin. Men hva skjer om jeg trykker på resett-knappen bak på routeren? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 ingenting skjer hvis du trykker reset, men du kan prøve forslaget over med bruker admin og passord 1234 hvis det ikke virker kan du prøve 12345 hvis det ikke virker kan du prøve blankt på begge felter. Lenke til kommentar
galaxy13 Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Du skal koble pcen direkte inn i en av lan portene på den tråløse routeren. Just log in via your browser username: admin password: 1234 Du kan evt prøve å resette hele på nytt. Press and hold the reset button on your router for about 10 seconds. This will reset the memory and clear all entered data (communication settings, changed password data, etc..) Takker så mye for raskt svar! Nå kom jeg inn med admin/admin. Men hvordan lukker jeg nettverket med passord. Jeg blir forvirret når det i menyen er nevnt forskjellige passord som admin og user. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 jeg kjenner ikke routeren, men det du må gjøre er å bytte standarpassor for admin (velg noe du kan huske, og skriv det ned) du må også sette opp kryptering, welg WPA2, hvis du laster opp et skjermbilde eller to fra brukergrensesnittet kan jeg sikkert peke deg i riktig retning. Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Nå trenger han vel ikke bytte adminpassord for å komme inn på routeren, da dette skal være sperret for tilgang ifra tråløst. Noe som gjør at folk må fysisk ha tilgang til den routeren, som igjen gir dem full tilgang til alt ved f.eks reset. Hva jeg oppfatter trådstarter hovedsaklig ønsker, er å få satt f.eks wep på sitt tråløse nett. Jeg er dessverre ikke kjent med denne typen router. Her kommer også et spørsmål om hva som er behovet for sikkerhet på et privat tråløst nett. Om du tar på deg å lose han igjennom å få satt wpa2 er dette bedre enn wep, men alt er bedre enn et åpent nett. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 da er det isåfall spesifikt for den routeren, alle jeg har vært borti har jeg kunnet logge inn trådløst. WEP er en dårlig spøk, men selvfølgelig bedre en absolutt ingenting, og WPA er egentlig ikke noe værre å sette opp. (på de fleste routere) Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Oki, skal ikke uttale meg for bastant angående innlogging via tråløst. Kun vært borti at det må gjøres via kabel der jeg har satt opp. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Ligner dette på grensesnittet ditt? fant ikke noe for din router så dette er en litt annen modell http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Topcom/WBR654/1st_SMTP_Server.htm her trykker du wireless, da får du sikkert opp endel valg men trenger en screenshot for å si nøyaktig hvor du skal trykke Lenke til kommentar
galaxy13 Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) jeg kjenner ikke routeren, men det du må gjøre er å bytte standarpassor for admin (velg noe du kan huske, og skriv det ned) du må også sette opp kryptering, welg WPA2, hvis du laster opp et skjermbilde eller to fra brukergrensesnittet kan jeg sikkert peke deg i riktig retning. Jeg har fortsatt problemer med å lukke nettet ved å legge inn passord. Det virker som routeren ikke gir respons. Dessuten dukker det opp flere passord-vinduer. Så forvirringen er ganske stor. Legger ved noen printscreen. For ordens skyld. Jeg har koblet nettverkskabelen direkte mellom PCen og routeren (en av de fire ledige portene. Altså ikke WAN-porten). Endret 17. desember 2010 av galaxy13 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Wireless, WPA2, sett phassphrase der. Det er passordet ditt, med mer enn 7 tegn. Det er også avhengig av om du bruker store eller små bokstaver. Lagre så og sett lik kryptering på PC. Lenke til kommentar
galaxy13 Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Wireless, WPA2, sett phassphrase der. Det er passordet ditt, med mer enn 7 tegn. Det er også avhengig av om du bruker store eller små bokstaver. Lagre så og sett lik kryptering på PC. Det har jeg prøvd, men får ingen respons etter at jeg har klikket på APPLY. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Hvis du trykker på apply og du bruker trådløsforbindelse, så vil du miste kontakten etter du trykker apply. Dette skyldes at trådløsforbindelsen er kryptert, mens du bruker ukryptert i PC. Du må dermed forandre egenskapene til oppkobling fra PC, slik at den stemmer med kryptering i router. Lenke til kommentar
galaxy13 Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Hvis du trykker på apply og du bruker trådløsforbindelse, så vil du miste kontakten etter du trykker apply. Dette skyldes at trådløsforbindelsen er kryptert, mens du bruker ukryptert i PC. Du må dermed forandre egenskapene til oppkobling fra PC, slik at den stemmer med kryptering i router. Jeg har koblet nettverkskabelen direkte mellom PCen og en av de fire utgangene på routeren (LAN portene kalles vel disse. Ikke WAN porten). Kan det tenkes at softwaren i routeren må oppdateres eller at den har bug? Prøvde å laste ned såkalt firmware fra denne nettsiden: http://www.topcom.net/downloads/letter/S/105.html for denne typen router (Skyr@cer WBR 754sg). Deretter koblet jeg kabelen direkte som nevnt over. Tastet IP adressen http://192.168.1.1 og gikk så inn på TOOLS i menyen og lastet den nye versjonen opp på routeren. Jeg vet ikke hva som skjedde. Kanskje den ikke ble oppdatert. Fikk liksom ikke noe respons. Jeg klør meg i hodet. Er oppgitt over at trådløst nettverk skal være så komplisert å få lukket. Routeren er ikke av ny dato. Den har stått "åpen" i antar 5 år. Endret 18. desember 2010 av galaxy13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå