Gå til innhold

Noen her som har gått TIP?


Kranjcar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk TIP for to år siden, går Påbygg i dag. :) Gikk Maritime Fag etter TIP, og skulle bli matros og styrmann, men har nå mer lyst til å bli skipsingeniør.

 

Allmenn påbygg?

 

Kunne spørt rådgiveren på skolen om dette, men hva slags valgmuligheter har jeg etter jeg har fullført 2 år på TIP + 1 år allmenn påbygg, egentlig?

Lenke til kommentar

Jeg gikk TIP - Bilfag. Har nå 6mnd igjen av lærlingtiden som bilmekaniker, og jobber på merkeverksted for Mercedes-Benz i Bergen :)

Har et par kamerater som gikk samme som meg, bare med allmenn påbygg. Tror nok at man må ha motivasjon til å gå et år med bare allmenn for å komme brukbart igjennom. Han ene ser nå på det som et bortkastet år, og fikk et snitt som er såpass lavt i forhold til Kjøretøy karakteren at det nesten er et minus å vise fram til arbeidsgiver.

Han andre holder på med allmenn påbygg dette året, og trives ganske bra. Han får også relativt gode karakterer i forhold til sin Kjøretøy karakter.

 

Jeg trives forsåvidt som bilmekaniker, og har egentlig alltid visst at jeg ville gå den veien. TIP synes jeg var rimelig kjedelig, og karakteren min steg betraktelig da jeg begynte på Kjøretøy.

 

Bare å spørre om det er noe du lurer på angående Bilfag eller bilmekanikeryrket, så skal jeg svare deg så godt jeg kan ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...