Kranjcar Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Er halvveis i første året på TIP nå, men aner ikke hva jeg skal bli. Tenkte å ta allmenn påbygg tredje året. Lurte bare på om noen av dere har gått på TIP (teknikk og industriell produksjon), og hva slags jobb har dere i dag? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg gikk TIP for to år siden, går Påbygg i dag. Gikk Maritime Fag etter TIP, og skulle bli matros og styrmann, men har nå mer lyst til å bli skipsingeniør. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg gikk TIP for to år siden, går Påbygg i dag. Gikk Maritime Fag etter TIP, og skulle bli matros og styrmann, men har nå mer lyst til å bli skipsingeniør. Allmenn påbygg? Kunne spørt rådgiveren på skolen om dette, men hva slags valgmuligheter har jeg etter jeg har fullført 2 år på TIP + 1 år allmenn påbygg, egentlig? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jepp, påbygging til generell studiekompetanse. Etter to år yrkesrettet + et år påbygg har du samme muligheter som alle andre elever fra stuidespes. utenom de som har realfagene (R1, R2 og F1), de må du ta utenom. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg gikk TIP - Bilfag. Har nå 6mnd igjen av lærlingtiden som bilmekaniker, og jobber på merkeverksted for Mercedes-Benz i Bergen Har et par kamerater som gikk samme som meg, bare med allmenn påbygg. Tror nok at man må ha motivasjon til å gå et år med bare allmenn for å komme brukbart igjennom. Han ene ser nå på det som et bortkastet år, og fikk et snitt som er såpass lavt i forhold til Kjøretøy karakteren at det nesten er et minus å vise fram til arbeidsgiver. Han andre holder på med allmenn påbygg dette året, og trives ganske bra. Han får også relativt gode karakterer i forhold til sin Kjøretøy karakter. Jeg trives forsåvidt som bilmekaniker, og har egentlig alltid visst at jeg ville gå den veien. TIP synes jeg var rimelig kjedelig, og karakteren min steg betraktelig da jeg begynte på Kjøretøy. Bare å spørre om det er noe du lurer på angående Bilfag eller bilmekanikeryrket, så skal jeg svare deg så godt jeg kan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå