Gå til innhold

Rated Battleground. Taktikker og småprat!

Gjest Slettet-3t93k9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Dette er tråden om rated BG.

(Klarte å trykke på "Motor, trafikk og maritimt" på siden, så mista hele tråden. Godt over tusen ord forsvant, så nå får dere holde dere til dette, så fikser jeg iløpet av uka.)

Jeg er ikke best, men mitt run har så langt 8-1 i stats, der tapet kom av dårlig gruppeoppsett og prøvde med 5 smågrupper i AB. Bør ikke prøves med 5 grupper med mindre dere er godt rutinert.

Noen raske og enkle taktikker, 10 dps og 5 healers:

SotA: Melle kaster seg i vehicles og kjører dem. Fulgt opp av en healer og en dps som kan slowe via range. Vehicles skal knuse dører, ikke noe mer. Om du har en mage skal han ikke stå og nuke og håpe på å få ned en target, han skal drive med en ting, og det er å få vehiclen til å stikke av. Du som range DPS skal polymorphe, slowe(greit å være arcane) og alt annet som kan hjelpe føreren å stikke av. Healeren skal være der i hovedsak for å dispelle slows og heale folk rundt, med en hovedprioritet på å dispelle slows. Klarer tanks å kjøre fritt hele veien har dere vunnet på ca 1 minutt. Vi brukte 1min og 2 sekunder på første forsøk i går.

Arathi Basin:

Enkel taktikk, 4 grupper, to grupper på fire, en på 5, og en på to.

Åpenbart er planen at gruppen på fem stikker blacksmith, vinn den fort, så sett noen gode der. Gruppen på fem skal ha 3 dps og to healers. En healer blir igjen mens de 4 andre løper direkte til gold mine.

De to andre gruppene på fire stikker til lumber mill og gold mine. Gold mine skal overleve lengst mulig.

Med en gang dere vinner gold mine stikker de som var på blacksmith i starten tilbake til blacksmith og camper der og har viewdistance på full og sier hvor folk kommer, klasse og hvor mange om det er tid.

Gruppen på to inneholder en healer og en dps. DPS capper stables eller farm.

Når dere har 3 baser, camper dere, vent til dere får et godt overtak og rogues prøver å ninjacappe stables/farm med smokebomb. (Ihvertfall i starten, ufattelig hvor mange som ikke vet hva den gjør..)

Nå er det ratedBG for meg, kom med inspill og hva dere gjør!

Blir nok en stor update med gode oversikter og som inneholder flag-capping taktikker med mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker å ignorere blacksmith, alle tror den er nice å ha men det er den ikke.

Tingen er at når dere ignorer det så klarer dere å ta LM, GM og FARM og kanskje stables (når motstanderen har BS), da vil motsanderen som har bare BS bare ha den, å de vil jo som alltid resse seg der i midten å da er det mye mer vanskeligere for dem å se hvor de skal etter de blir resset.

Som oftest så resser de 1 etter 1 og fortsetter å løpe som kyllinger i alle retninger :p Og om dere camper på LM, GM og farm så vil dere ikke han noe problemer å ta ned dem når de aldri er samlet ^^

Til slutt capper dere bare stables om det ser ut som at taktikken funker = win ! :blush:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Den eneste kampen vi tapte var når vi ikke hadde BS, men skal prøve det du sa i kveld!

Føler at motstanden våres ikke har vært så hard til nå, da de løper som kyllinger selvom vi har 4 baser..

Men så består gruppen min av alle på over 1600 resi og over 340 ilevel og..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uansett er det bare tull å ta stables. - De fleste tar den når de løper ut, men la den heller bare være og gå for farm full rush, så er det bare å cappe gm/lm på vei tilbake (horde-nubsa har selvsagt alle gått for bs først :p) og så ha noen som holder utkikk fra lm og se på horde-kyllingene løpe rundt om hodeløse høns og ta sjansen til å dytte de tilbake der de hører hjemme - bak gjerdet, når de begynner å bli litt frustrerte,

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-3t93k9

Har prøvd å la vær å skippe BS nå, men det fungerer rett og slett ikke. Vi går heller for maajor rush til BS med 14 personer (alle untatt en som capper farm). Der vinner vi BS fort, løper til lumbermill. Skaffer den så fort som mulig (smokebomb-cap fungerer bedre enn hva man skulle tro).

Når vi har 3 baser defender vi så godt vi kan, mens jeg eller den andre roguen vi har prøver å ninjae. Når de grouper opp for å ta en base, løper vi inn med en DK og en paladin, og kiter 3-4 unna. Fungerer overraskende bra.

Er ikke så høyt rated, ligger på 1700-1950 nå. Vært endel slacking i det siste.

Noen som har noen tips til sota? Dispell-much fight, men de gode i sota overkjører oss TOTALT. (De er 2.3k+ rated, men anyway).. Setup? Hvorfor knuser de oss så mye? Vi knuser de jo totalt i arathi basin. )

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Vi har møtt på disse altfor ofte.. Alle har glad-titles. En syk gruppe!

De kjører setupen:

Enhancement Shaman

Disc priest

Shadow priest

Feral druid

Resto shaman

Aff lock

Holy Paladin

Resto druid x2

Frost Mage x2

Unholy DK x2

Arms Warrior

Assasination Rogue

Så slow-inga deres er syk, + de har klasser som kan dispelle + CC hele tiden. Locken spam-fearer i cycle på oss, feral + de 2 restodruidene spam-cycloner alle. Magene polymorpher alt. Og de gjør det ikke random, alt går likt, de kan CCe alle healers samtidig. Noe som gjør at de faller etter, og at vi andre som er DPS ikke kan følge med med slows. De trenger bare oss til å falle etter rundt green og blue gate, så er dispellinga deres så hard at de kan stikke av uten problemer.

Så so far er dette den beste setupen jeg har sett. Det å si til gruppen "Focus on CC" er ikke nok. Man må legge CC sammen, akuratt som i arena. Man trenger CC-chain, og cc på dispellers for å så gi slows på DPS. Alt må fungere som en enhet.

Lenke til kommentar

BS er den beste basen å ha cappa, da resser du midten og får hjulpet alle de andre basene MYE raskere enn om du ikke har hatt BS.

Har du GM og LM tar det en goood stund før f.eks LM folka får hjulpet til på GM og vice versa.

LM/BS/FARM er det 3 beste og letteste basene å defende. Med en mage på LM som kaster slowfall kan du få rask hjelp til BS etc. Har du cappa disse 3 basene er det bare å sette 2 på hver, og resten holder seg ved krysset av bs/lm. Da er det lett å hjelpe til på alle 3 basene du har.

Nå har jeg ikke gjort dette i cataclysm, men dette var det vi gjorde når vi hadde race til rank14 for en stund tilbake. Vi hadde fast team og 6 av de i teamet ble rank 14. Tror vi tapte 1 av sikkert 40kamper :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...