Gå til innhold

kablet nettverk til ps3 funker ikke - funket med en annen ledning istad?!?

Anbefalte innlegg

Hey, har nå endelig fått lagt inn nettverkskabel gjennom veggen slik at jeg kan få kablet nett til ps3'en. :D Jeg har brukt en annen nettverksledning til ps3 mens jeg drev med å borret hull osv til nettverkskabelen. Da fungerte nettet ganske så bra! Problemet er nå at jeg har laget meg en nettverkskabel der jeg kjøpte inn kontakter og ledning. Når jeg var ferdig prøvde jeg å koble til ps3'en, og det gikk dårlig. Prøvde å koble kabelen til min laptop, og der fungerte nettet utmerket. Det er altså ikke noe feil med nettverksledningen (tror jeg :p) På den midlertidige kabelen jeg brukte var ledningen krysskoblet, og den jeg lagde var på denne måten. Har dette noe å si for ps3 systemet?

En annen ting jeg oppdaget var også at hvis jeg trykket på "enkel" på instilling på internettforbindelse måtte jeg taste inn PPPoe brukernavn og passord, noe jeg ikke har peiling på hva er. Dette trengte jeg ikke med min "midlertidige" ledning.

Håper at noen kan hjelpe meg, for jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er feil. :(

- Mariofrans

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan det, eller så har du internet med pppoe tilkobling og brukernavn og passord ligger på maskinen du har fått på nettet med den kabelen.

er usikker på hvor mye feilretting PS3 gjør vis kabelen er koblet feil i forhold til hva den ønsker å ha, pcer er generelt veldig fleksible på hva du kan bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...