Mariofrans Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Hey, har nå endelig fått lagt inn nettverkskabel gjennom veggen slik at jeg kan få kablet nett til ps3'en. Jeg har brukt en annen nettverksledning til ps3 mens jeg drev med å borret hull osv til nettverkskabelen. Da fungerte nettet ganske så bra! Problemet er nå at jeg har laget meg en nettverkskabel der jeg kjøpte inn kontakter og ledning. Når jeg var ferdig prøvde jeg å koble til ps3'en, og det gikk dårlig. Prøvde å koble kabelen til min laptop, og der fungerte nettet utmerket. Det er altså ikke noe feil med nettverksledningen (tror jeg ) På den midlertidige kabelen jeg brukte var ledningen krysskoblet, og den jeg lagde var på denne måten. Har dette noe å si for ps3 systemet? En annen ting jeg oppdaget var også at hvis jeg trykket på "enkel" på instilling på internettforbindelse måtte jeg taste inn PPPoe brukernavn og passord, noe jeg ikke har peiling på hva er. Dette trengte jeg ikke med min "midlertidige" ledning. Håper at noen kan hjelpe meg, for jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er feil. - Mariofrans Endret 16. desember 2010 av Mariofrans Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 før du klipper kabelen og prøver på nytt anbefaler jeg deg å slette tilkoblingen på PS3en og prøve å sette opp på nytt. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 før du klipper kabelen og prøver på nytt anbefaler jeg deg å slette tilkoblingen på PS3en og prøve å sette opp på nytt. Det har jeg allerede gjort. Men kan det være problemer med kabelen, når kabelen likevel fungerer utmerket på pcen? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 det kan det, eller så har du internet med pppoe tilkobling og brukernavn og passord ligger på maskinen du har fått på nettet med den kabelen. er usikker på hvor mye feilretting PS3 gjør vis kabelen er koblet feil i forhold til hva den ønsker å ha, pcer er generelt veldig fleksible på hva du kan bruke. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 Nå funket det merkelig nok.. Tror kanskje det var noe med at ruteren hang seg opp eller noe slikt istad. Kan kanskje også hende at det var dårlig kontakt i koblingen jeg lagde. Får se hvordan det fungerer i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå