gveiset Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Har lite problem: Jeg har strukket en kabel på ca 10 meter fra en ruter.. Jeg får så sinnsyk lav hastighet på nettet.. men hvis jeg pinger fra command vinduet, mot f.eks. VG, er responstiden i snitt på 19 ms, relativt rask, men om jeg går via nettleseren, tar det en evighet å laste ned siden.. et par minutter. har en 1 m/bit linje, så det bør gå ganske raskt.. Hvis jeg flyttet maskina nærmer ruteren, brukte en kabel på ca 3 meter, gikk surfinga veldig raskt. Trodde kanskje at det var noe galt med 10 meters kabelen, koblet den opp mot en anna maskina, men her funket det som skulle. Ka er det som gjør at den 10 meters kabelen ikkje gir topp hastighet? Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Test med en internett speed test (f.eks itavisen sin) Lenke til kommentar
gveiset Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Prøvde det, men det gikk så sinnsykt treigt atte... Prøvde å laste ned et program fra tucows.online.no... 10 meteren hadde snitt på 3 k/bit, mens 3 meteren hadde et snitt på 110 k/bit Lenke til kommentar
plumbo Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 kan vær dårlig kontakt/brudd i kabelen, evt. dårlig terminering. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Har du laget 10 meters kabelen selv? Har du i så fall fulgt riktig fargekode? Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 her er det nok en liten bom på termineringen ja, har hatt samme problemmet selv. Det er viktig at en følger standarden, selv om en bruker samme fargerekkefølgen i begge ender så vil ikke det fungere. Standard kobling: Lenke til kommentar
gveiset Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Har ikke gjort det selv faktisk. Det som er så merkelig, er at 10 meter ledninga fungerer fint på ei anna maskin.. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Syns jeg høres merkelig ut. Selv bruker jeg en 30-meters kabel hjemme, og ligger jevnt på 60-70 mbit/s når jeg overfører filer på nettverket. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Har ikke gjort det selv faktisk. Det som er så merkelig, er at 10 meter ledninga fungerer fint på ei anna maskin.. Den hadde kanskje et annet nettkort? Kanskje den hadde 10Mb/s kort? Prøv og lås kortet ditt på 10Mb/s og se. Lenke til kommentar
gveiset Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Kjøpte meg bare ei ny ledning til 90 spenn æ.. problemet løst.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå