Fjonisen Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Hei, Kort og godt: har dere noen tips til hvor i Bergen eller Oslo man finner dresser for lange personer? (Er 2 meter høy, lange armer, men slank) Jeg er på utkikk etter én, muligens flere, dresser for bruk på jobb. Type koksgrå/mørkeblå, gjerne tynnstripet. Må være bra kvalitet, "low maintenance" greier. Trenger også skjorter når vi først er i gang m/ekstra lange ermer. Takker for tips! Gjerne også til hva dere synes ser bra ut for lange personer, ting jeg må huske på, etc. Lenke til kommentar
Populært innlegg dag1234 Skrevet 16. desember 2010 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Hei, Kort og godt: har dere noen tips til hvor i Bergen eller Oslo man finner dresser for lange personer? (Er 2 meter høy, lange armer, men slank) Jeg er på utkikk etter én, muligens flere, dresser for bruk på jobb. Type koksgrå/mørkeblå, gjerne tynnstripet. Må være bra kvalitet, "low maintenance" greier. Trenger også skjorter når vi først er i gang m/ekstra lange ermer. Takker for tips! Gjerne også til hva dere synes ser bra ut for lange personer, ting jeg må huske på, etc. Hvis du er lang, bør du være forsiktig med stoffer som får deg til å virke lengre, dvs alle vertikale striper. Se heller etter mørke ensfargede eller ruter/POW som vil gi mer volum i bedden. Tyngre/grovere stoffer vil også gi mer volum i bredden. Du bør unngå dresser med fler enn to knapper, da tre knapper vil forlenge det visuelle inntrykket av en lang overkropp. Noen plasser selger de enknaps, og det kan bli fint om du er lang. Poenget er å flytte det visuelle midtpunktet (dvs øverste knapp i jakken) i anrekket nedover. Du bør bruke belte i buksene, fordi det deler opp figuren din og får deg til å virke kortere. Jeg ville også at du forsøkte med et antrekk der du har en mørkere bukse til en noe lysere jakke, da dette også vi flytte det visuelle tyngdepunktet ned. Det samme vil en bukse med legg. Oppbrett virker også visuelt forkortende. Pass på at jakken ikke blir for kort, da det vil forsterke inntrykket av at du er lang. Når armene henger langs siden, så skal jakken rekke til ca ytterste fingerleddet. Det er vanligvis finest, men prøv deg frem om du har litt lange armer og. Har dessverre ingen tips om butikker i de to byene, men du får vel gå i en og spørre hva de har. Har du mye penger kan du jo gå til Michael T i Bergen. Hilsen Dag 11 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Dag tenker på T. Michael i Skostredet, bare sånn at vi har det fullstendig klart. Tror nok du fikk all informasjon du har bruk for å vite om dress av han, +1. Det beste ville nok vært å få en skreddersydd dress, men da må du jo ut med litt mer penger. Endret 16. desember 2010 av DandyVers Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2010 Dag tenker på T. Michael i Skostredet, bare sånn at vi har det fullstendig klart. Tror nok du fikk all informasjon du har bruk for å vite om dress av han, +1. Det beste ville nok vært å få en skreddersydd dress, men da må du jo ut med litt mer penger. Helt riktig, Dandy Vers: T. Michael. Det gikk i rolls med alle bokstavene ;-) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2010 Når det kommer til skjorter kan du jo benytte deg av tailorstore.no så kan du få skjorter etter dine mål. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 17. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2010 Tenkte og på at du burde prøve dobbeltspent, noe som kanskje ville gi deg mer volum i overkroppen og sånn sett ta oppmerkssomheten noe vekk fra at du er lang og smal. Gå helst ikke i billig-butikkene, for der får du som regel elendig service. I de litt dyrere forretningene vil du ofte få god hjelp. Henvend deg til den voksneste av de ansatte, den har gjerne mest erfaring. Når du har funnet ut hva du kler og ikke, så kan du gå og handle på egen hånd. Hilsen Dag 1 Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. desember 2010 Fantastisk! Tusen takk for svar folkens. Jeg tar en tur til sentrum i morgen (Bergen) så får jeg se hva jeg finner. Fikk blant annet et tips om en liten forretning i Strandgaten som visstnok skal ha bra dresser til lange personer. Rapporterer tilbake hvis/når jeg finner noe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå